Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ho Ho Ho! - Czyli Yodnikołaj przyniusł Talenty!

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe / Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 20:00, 20 Maj 2010    Temat postu: Ho Ho Ho! - Czyli Yodnikołaj przyniusł Talenty!

Ho Ho Ho! Wreszcie przybyły talenty! Czym w naszym PBF będą talenty? Talenty będą odzwierciedlały to co umiecie, będą czymś w rodzaju połączenia umiejętności i zdolności znanych z SW d20. Tak więc dla przykładu, talentem będzie zarówno Leczenie (um.) jak i Walka na Oślep (zd.). Oto lista talentów, na chwilę obecną. w trakcie rozgrywki może się okazać że coś pominąłem, wtedy można taki talent dopisać, propozycje można zgłaszać na PW.

Ok, zacznijmy od walki. Czyli technik walki mieczem. Technik jest 8, każda występuje w 3 stopniach zaawansowania: Podstawa, Biegłość, Mistrzostwo.
Opiszę każdą z technik tak by można było się zorientować chodź trochę do czego daną technikę stworzono. Oraz podam "wzór" do obliczania %

Tutaj znajdziecie dokładne opisy form i technik: [link widoczny dla zalogowanych]

Forma I - Technika: Shii-Cho - Shii-Cho jest najprostszą techniką do opanowania przez Padawanów. Ataki w jej asortymencie koncentrują się na horyzontalnych, jedno i oburęcznych cięciach, mających na celu uniemożliwienie przeciwnikowi dalszej walki. Obrona skupia się na odbijaniu klingi wroga czerpiąc z sił fizycznych użytkownika.
- Podstawa (Zr. + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa +2)
- Mistrzostwo (Podstawa +4)

Forma II - Technika: Makashi - Makashi to technika elegancka, finezyjna, pełna stylu i wyszukania. Opanowana w odpowiednim stopniu staje się niezastąpiona w pojedynkach. Makashi ponad wszystko stawia sobie perfekcję w walce jeden na jednego, gdzie rzeczywiście jest nie do powstrzymania. Wymierza ona zasady stosowania krótkich cięć i pchnięć w ataku, dojść elastycznie manipulując ostrzem miecza. W obronie jednak zakłada wyższość uników nad odbiciami.
- Podstawa (Zr. + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa + 1/4 Siły)
- Mistrzostwo (Podstawa + 1/2 Siły)

Forma III - Technika: Soresu - Soresu to technika dostosowana do obrony przeciwko strzałom z blastera oraz innej broni miotanej, doskonale sprawdza się również jako defensywna szkoła walki w szermierce. Z założenia, jako jedyna jest w stanie obronić użytkownika przed stylem Makashi. Technika ta jest idealna, kiedy przychodzi zmierzyć się z przeciwnikiem, który posiada znacznie większe umiejętności fechtunku, jest także niezastąpiona w ochronie od Błyskawic Mocy.
- Podstawa (Zr. + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa + 1/2 Celności)
- Mistrzostwo (Podstawa + Odbijanie Ciosów (Zr. + Celność))*

Forma IV - Technika: Ataru - Ataru to technika czerpiącą całymi garściami z Mocy, wykorzystując wszystko, co ta ma jej do zaoferowania – miejsce tu znajdują wszelkie salta, obroty i skoki. Ataru zakłada wykorzystanie elementów otoczenia i obronę czerpiącą ze zwinności i wytrzymałości użytkownika. Głównym celem techniki jest zdekoncentrowanie i unieszkodliwienie przeciwnika, wplątując go swój imponujący akrobatyczny bitewny taniec. Jej ofensywę stanowiły drobne i płytkie cięcia, które jednak dzięki swojej szybkości, częstotliwości i różnorodności z czasem stawały się nie do odparowania.
- Podstawa (Zr. + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa + Trening Mocy)
- Mistrzostwo (Podstawa + 1/2 Walki z Mocą(Trening Mocy + Int + Zr.))

Forma V - Technika: Shien - Użytkownik Shien skupiał się na ofensywnych cięciach, głównie oburącz wspomaganych przez swoją własną siłę fizyczną. Shien, propagowana przez byłych użytkowników Soresu bazuje również na obronie przed wiązkami z blastera, jednak stara się jak najbardziej wykorzystać broń przeciwnika przeciwko niemu, silnymi zamachami odbijając ataki w jego stronę. Technikę tę wyróżniał bardzo charakterystyczny sposób trzymania miecza, widoczny u większości jej użytkowników.
- Podstawa (Siła + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa + 2)
- Mistrzostwo (Podstawa + Zr.)

Forma V - Technika: Djem So - Jedna z najbardziej popularnych technik wśród członków Zakonu Jedi w schyłkowym okresie Republiki, była kontynuacją nurtu filozoficznego tworzącego Shein. Jej elementy obronne są raczej ubogie, skupiają się na blokach i odbiciach. Technika ta koncentruje się jedynie na atakach i kontratakach, w których nie ma miejsca na uniki, a zwinność użytkownika jest w niej praktycznie zbędna.
- Podstawa (Siła. + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa + 1/2 Celności)
- Mistrzostwo (Podstawa + Odbijanie Ciosów)

Forma VI - Technika: Niman - Jako jedyna efektywna technika walki wykorzystująca założenia Formy VI, Niman dawał swojemu użytkownikowi możliwość szerokiej gamy ataków i ruchów defensywnych, kosztem jednak ich jakości i skuteczności. Sam Niman został opracowany w wersji na jeden, jak i na dwa miecze i to ta druga opcja była wielce bardziej efektywna, z uwagi na subtelność w obchodzeniu się z mieczami, której dwa ostrza bardzo potrzebowały. (Z założenia systemu ta technika pozwala na walkę dwoma mieczami. Tak to do ciebie Pingwin!)
- Podstawa (Zr. + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa + 4 (+2 jeśli walczy się tylko jedną bronią))
- Mistrzostwo (Podstawa + 8 (+4 jeśli walczy się tylko jedną bronią))

I coś dla Dark Side'owców Razz . Może się przydać więc zobaczymy.

Forma VII - Technika: Juyo - jedna z głównych technik walki Formy VII, zakładająca przede wszystkim użycie wewnętrznej furii wojownika w walce. Często była ona kontynuacją szkolenia w Formie V, ponieważ w znacznej części bazowała na sile fizycznej, będąc zaraz skuteczniejsza od Djem So w ataku. (
- Podstawa (Siła + W. Mieczem)
- Biegłość (Podstawa + Trening Mocy)
- Mistrzostwo (Podstawa + Walka z Mocą)
[używanie tego stylu wymaga min. -1 w Atrybucie MOC]

* - zapewne wiele osób zauważyło że w niektórych technikach powtarzają się atrybuty, już to wyjaśniam. Podstawa, oznacza samą umiejętność posługiwania się techniką (punkty styku, odpowiednie wymierzanie ciosów itd.) natomiast już biegły użytkownik techniki rozumie jej założenia, dlatego np. Przy mistrzostwie w technice Ataru, widzimy że Podstawy zostały połączone z założeniem techniki: "Ataru to technika czerpiącą całymi garściami z Mocy, wykorzystując wszystko, co ta ma jej do zaoferowania – miejsce tu znajdują wszelkie salta, obroty i skoki." I tu wstawiamy "Walkę z Mocą" przez co dublują się nam niektóre atrybuty.

A tutaj dodatkowo umieszczam wzory do walki innymi rodzajami broni:
Walka w Zwarciu (broń)
- Podstawa (Zr. + Siła)
- Biegłość (Podstawa +2)
- Mistrzostwo (Podstawa +4)
Walka w Zwarciu (bez broni)
((Zr. + Siła) /2)
Walka bronią Dystansową (w tym np. rzut granatem)
- Podstawa (Zr. + Celność)
- Biegłość (Podstawa +2)
- Mistrzostwo (Podstawa +4)
Sztuki Walki
- Podstawa (Zr. + Siła - 2)
- Obronne Sztuki Walki (Podstawa + Celność)
- Biegłość (Zr. + Siła + Celność)
- Mistrzostwo (Zr. + Siła + Celność + 2)


Ok, skoro walkę mamy za sobą to przejdźmy do talentów zwykłych.
W tym asortymencie mamy:

- Operacje Statkiem [____] (Myśliwiec, Transportowiec, Duże Okręty, Stacje Kosmiczne)
- Uniki Statkiem [____]
- Leczenie (bez użycia mocy)
- Astronawigacja (znajomość wzorów na obliczanie kursu itd.)
- Nasłuchiwanie (daje premie +2 do nasłuchiwania)
- Wypatrywanie (daje premie +2 do wypatrywania)
- Zmiana Wyglądu (raz dwa przebieranki, i już jesteś kimś innym :p)
- Wyzwalanie się / Ucieczki (zmniejsza stopień trudności przy próbie wyzwalania się)
- Ukrywanie się (potrafisz wykorzystać otoczenie do skutecznego ukrycia się)
- Skradanie się (daje premie do skradania)
- Walka na ślepo (pozwala walczyć bez używania wzroku)
- Języki (można wybrać język każdej rasy, oczywiście niektóre można tylko rozumieć (np. Język Wookie - Shyriiwook)*
- Wiedza (dowolna wiedza, tutaj należy konsultować się z MG)*

Każdy z was dostanie punkty talentów do rozdania.
- W przypadku padawanów są to 2 punkty + podstawa w jednej z technik, z form od I do V (z formy V tylko Shien).
- W przypadku mistrzów są to 4 punkty + 2 techniki walki, jedna na poziomie biegłym, druga na podstawowym.
Ponadto każdy z was dostaje X punktów nauki (przydziela się je do talentów z "*") są one prosto obliczane: 1/2 Int. , zaokrąglona w dół.

Dobra, na chwilę obecną to wszystko. Jeśli będą jakieś zmiany to poinformuję.

CZEKAM NA PW. Z WYBRANYMI PRZEZ WAS TALENTAMI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe / Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin