Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady - porady
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Gildia Bitewniaków
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Pią 19:56, 31 Gru 2010    Temat postu:

Mam też "The Two Towers", ale to bardziej służy mi jako pomoc przy malowaniu figurek uruków. A co do "Royal standard od Rohan" to przejrzałem całe google i nareszcie znalazłem co on daje - to co miało miejsce w bitwie było niemożliwe do zrobienia bo sztandar nie dawał tak dużego bonusu o jakim mówił Pingwin i raportu z bitwy nie będzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 0:56, 01 Sty 2011    Temat postu:

tak z ciekawości to co wymyślił Pingwin w sprawie tego sztandaru?? Od razu wiedziałem, że to jest nie możliwe i coś dziwnego wymyślił ale nie miałem potwierdzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 1:27, 01 Sty 2011    Temat postu:

Według Pingwina:
Sztandar dawał każdemu bohaterowi w promieniu 14cm od sztandaru możliwość jednokrotnego przerzucenia walki w razie przegrania starcia i 1 dodatkowy wolny punkt potęgi na turę.

Czyli:
Moi UH mają walkę 4, a bohaterowie Pingwina 5, czyli w przypadku remisu wygrywa on. Nawet kiedy ja wyrzuciłem 6, to Pingwinowi wystarczało 5 bo podbijał do 6 z potęgi od sztandaru lub 4 to podbijał z potęgi bohatera i sztandaru (a to 5 lub 4 mógł wyrzucić w dwóch próbach - przerzut od sztandaru, a o 6 to nawet nie wspominam). Z kolei kiedy pingwin wygrywał normalnie to używał tego niewykorzystanego punktu potęgi na podbicie jednej kości obrażeń - normalnie moich UH zabijał od 5, a tak mógł wyrzucić raz 4 i też zabijał. Po za tym prawie w każdej rundzie leciało heroiczne strzelanie od Legolasa.

Skutek:
Moi UH szybko poradzili sobie ze zwykłą konnicą, moi łucznicy+Lurtz w walce w zwarciu roznieśli w proch liczniejsze siły piechoty Rohanu+Kapitan nie tracą połowy składu (czy to nie demotywuje, że moi łucznicy UH są statystycznie i praktycznie lepsi niż wojownicy Pingwina Very Happy), ale potem: moi łucznicy zostali w kilka tur wystrzelani zaraz po tym ja zastrzelili legolasa Smile , a banda 50 UH+Ugluk wyrżnięta co do nogi przez 3 osoby Confused Jedyne co zdołałem zrobić to: zabić konia Theodena i Theodreda, oraz ranić Theodreda (wszystko w jedną turę po wyrzuceniu przez Pingwina samych 2 i 1), a parę tur potem zastrzelić Theodreda kusznikiem Smile Na sam koniec zabiłem jeszcze konia Gamlinga.

Bilans:
UH - wybici co do nogi
Rohan - przeżyli łucznicy, Theoden, Eomer i Gamling, konnica i wojownicy wybici co do nogi

Według zasad które znalazłem:
Sztandar dawał tylko bohaterom Rohanu (czyli w bitwie nie powinien dotyczyć Legolasa) jeden wolny punkt potęgi na turę jeśli bohaterowie zużyli już wszystkie swoje punkty potęgi,a zasięg jego działania wynosi 8 (a nie 14cm) i nie daje możliwości przerzutu walki.

Czyli:
To co miało miejsce w bitwie było niemożliwe do wykonania normalnie - na czystą logikę: jaką szanse ma 3 jeźdźców (nawet jeśli są hardcorowi) kontra 50 UH ustawionych w czworoboku - wojownicy na zewnątrz, a piki w środku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damex95 dnia Sob 11:31, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 16:14, 01 Sty 2011    Temat postu:

Gadaliśmy z Pingwinem na nocce...

Zaskoczyło mnie jedno. Jak można w grze Bitewnej... przeczytać zasady 2 lata temu i potem z pamięci je próbować odtworzyć?

W bitewniakach znajomość tego, co może własna armia to podstawa i najlepiej, aby mieć to też na piśmie.

Ale jak liczyliśmy... Sztandar był wart 50 punktów... To samo zwiększenie zasięgu, powoduje, że otrzymujemy około 305% zasięgu sztandaru... Co przedkłada się na PRZYNAJMNIEJ dodatkowe 100 punktów...

Nie licząc 1 punktu na turę zamiast 1 dodatkowego punktu potęgi, gdy się skończą, to 1 zawsze...

No i ten przerzut...

Czyli taki "ulepszony" sztandar za przynajmniej około 300-500 punktów. Oczywiście to trzeba by długo testować, ile taki ulepszony sztandar jest naprawdę warty.

A więc Pingwin w przeliczeniu wystawił około 50% bardziej punktową armię. Choć nie wiem ile punktów kosztują takie premie, jakby je innymi rzeczami uzyskiwać, bo może nawet 100%...

Ciekawi mnie też, jak to możliwe, że Rohirimowie są silniejsi od Gondorskiej kawalerii, a u was są warci tyle samo punktów?

Ale jak można stosować zasadę do sztandaru "Czytając zasadę 2 lata temu i twierdząc, że "CHYBA" tak jest"?

Jeżeli nie wiesz, jak coś działa, to się tego nie wystawia!
Bo potem są takie rzeczy. A zasadę działania sztandaru na nocce w przerwie w 10 minut znaleźliśmy i poznaliśmy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Sob 16:19, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 17:13, 01 Sty 2011    Temat postu:

MASAKRA!! to jedyne słowo, które mogę napisaćSmile Sztandar Boromira z tego co pamiętam był jednym z najpotężniejszych ale nie miał takiej mocy jak to co tu przeczytałem. Ja już się nie dziwi, że Pingwin grając Rohanem ogrywa UH skoro wymyśla zasady, z którymi nawet szans nie miały by elfy czy Krasie. Rohan to najgorsza armia w tym bitewniaku (przynajmniej taka była jak kończyłem grać w LOTRa, teraz może mają jakieś nowe jednostki), UH to są istni rzeźnicy, którzy, jeśli po jednej i drugiej stronie nie ma bohaterów, mogą mieć problem tylko z HE i WE i to tylko zależy od rzutów. Więc znajdźcie podręcznik z Mines of Moria (Kopalnie Morii - wersja polsko języczna) ściągnijcie sobie Army Builder najlepiej wersje pl tam są dokładnie opisane koszty jednostek, punktacje, objaśnienia do każdego rodzaju broni i zdolności bohaterów. Za pomocą tego programu tworzycie dokładną armie na daną ilość punktów i macie zasady do waszych jednostek.
I jeszcze jedno, z całym szacunkiem dla Pingwina, nie słuchajcie go ponieważ on nigdy nie znał zasad podstawowych jak grał z nami, a nie mówiąc o zaawansowanych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 23:38, 01 Sty 2011    Temat postu:

Dlatego ja o swoich UH wiem wszystko (przynajmniej mi się tak wydaje) i jak w bitwie wystawiam coś nowego to zawsze sprawdzam co i jak, a Pingwin przyjeżdża do mnie prawie zaraz po zakupach nie znając kosztu ani stat swoich bohaterów (musiałem je na necie sprawdzać) o o dodatkowych informacjach takich jak ten sztandar to nawet nie wspominam. Dzięki za porady - zastosuje się do nich w przyszłości.

Mace napisał:
UH to są istni rzeźnicy, którzy, jeśli po jednej i drugiej stronie nie ma bohaterów, mogą mieć problem tylko z HE i WE i to tylko zależy od rzutów.


Tez się z tym zgadzam i zauważyłem to od dawna jednak jak bohaterowie są tak "dopowerowani" przez sztandar to nawet jak bym miał 200UH to i tak bym przegrał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 23:51, 01 Sty 2011    Temat postu:

No a wyobraź sobie jak by grał na sojuszu z elfami i wystawił GG (Gil-Galad) i do tego ten sztandar to przy walce GG na poziomie 9 i co ture darmowym punkcie potęgi i przerzucie to za przeproszeniem byś się po..ał a nie zabił byś GG:PRazz
Napisz jaką armią UH dysponujesz to może będę Ci mógł doradzić.
Kurcze szkoda, że sprzedałem moje armie bo bym pograł z wami ale cóż wszyscy zrezygnowali i nagle teraz zaczęli nowi grać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 0:21, 02 Sty 2011    Temat postu:

Mam:
-20 wojowników UH z tarczą (ci spod Helmowego)
-20 pikinierów (ci spod Helmowego)
-3 kuszników
-8 scoutów z tarczą
-8 scoutów bez tarczy (ale w grze i tak traktuje ich jakby mieli tarcze)
-8 scoutów z orkowym łukiem
-Mauhura
-Ugluka i Lurtza (dopiero się przesyłają pocztą, a biorąc pod uwagę szybkość poczty i okres nowego roku to będą tak za tydzień Very Happy)

W sumie 70 figurek, a dzisiaj na urodziny dostałem (a raczej dostanę, bo dopiero będę jechał kupować w ramach prezentu na dzisiaj) 3 bersekerów i trolla/zestaw oblężniczy UH (jeszcze się muszę zastanowić co jednak wybiorę...)

Mace napisał:
Kurcze szkoda, że sprzedałem moje armie bo bym pograł z wami ale cóż wszyscy zrezygnowali i nagle teraz zaczęli nowi grać...


Ja przez pierwsze bitwy tez nie miałem i jakoś sobie radziliśmy na samych figurkach Pingwina - ona ma wszystkiego po trochu: HE, orków, Gondor, Rohan, ludzi drugiej ery, gobliny, easterlingów, strażników, nawet jednego UH - Lurtza i pełno bohaterów i kapitanów. Jak chcesz z nami zagrać to możemy ci trochę pożyczyć Smile, a jak Artur też nabędzie figurki to dopiero wtedy będzie jazda...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez damex95 dnia Nie 0:28, 02 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 0:29, 02 Sty 2011    Temat postu:

Znalazłem ten sztandar. Zasada brzmi dokładnie tak:
"Sojusznicze jednostki znajdujące się w obszarze działania sztandaru mogą przerzucić jedną kostkę podczas rzutu walki. Dodatkowo każdy bohater Rohanu, który posiada 0 punktów potęgi i rozpocznie runde w obszarze działania sztandaru otrzymuje 1 punkt Potęgi. Zasada ta nie dotyczy Gamlinga. Gamling otrzymuje modyfikator -1 do rzutu na walke ze względu że niesie sztandar." i ten sztandar ma zasięg 8 cm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 0:34, 02 Sty 2011    Temat postu:

No, przetłumaczyłem z angielskiego prawie tak samo - jestem noga z angielskiego, ale tak czy siak to to co wyprawiał Pingwin było niemożliwe...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 2:07, 02 Sty 2011    Temat postu:

Wszystkiego najlepszego. Jak bym miał grać to musiał bym mieć swoją armie bo taką składanką to nawet by mi się nie chciało, a wątpię w to żebym kolejny raz wykładał kasę na lotra bo by wyniosło mnie to jakieś 500-700 zł.
Co do zakupu do UH to odradzam zestaw oblężniczy i w sumie trola też. Berserkerów poszukaj na allegro bo widziałem całkiem tanich. Ja bym dokupił jeszcze z 6 kuszników i Vrasku, który może oddać dwa strzały w turze z kuszy. Saruman z Grima (na allegro też chyba widziałem) był by bardzo dobrym rozwiązaniem no i wargowie i Sharku na wargu. Scouci to słabe jednostki więc ich radzę używać tylko jako łuczników skoro bardzo ich chcesz mieć w rozpisce,ale jak kupisz kuszników i Vrasku to scouci nie będą Ci wogóle potrzebni no chyba że nadal chcesz albo zależy Ci na salwie:) Zamiast scoutów polecam orków z mordoru z włócznią i tarczą do wspierania UH z mieczem i tarczą wtedy możesz wspomagać z 3 szeregu ale pamiętaj, że 3 szereg to pewnego rodzaju pułapka dla jednostek z pierwszego. Aha jeszcze sztandary by się przydały i kapitanowie bo są bardziej opłacalni od Lurtza gdyż mają jeden obrony więcej (7) tyle że potęgi o jeden mniej (2) więc zdecydowanie kapitanowie.

Mauhur's Marauders Command i Mauhur nie mam pojęcia jakie mają zdolności i statystyki a nie mogę tego znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 13:00, 02 Sty 2011    Temat postu:

Mauhura właśnie też dostałem wczoraj od Artura i też szukałem i nie znalazłem nawet jego statystyk. Thx za porady.

Na trollu mi zależy ze względu na jego walkę 6, sile 6, 3 atakach i obronie 8 - a kosztuje tylko 105 pkt czyli według mnie jest punktowo tani.

Ja wolę właśnie Lurtza bardziej od kapitana, bo może strzelać z łuku i ma 1 potęgi więcej, a to że ma 1 obrony mniej robi różnice tylko przy strzelaniu do niego i walce z bohaterami/kapitanami. Po za tym Lurtz to moja ulubiona postać sił zła Smile

A co do kuszników to w ostatniej bitwie maiłem ich 3 i stwierdzam, że są fani tylko że najpierw muszą trafić Confused w całej bitwie trafiłem tylko dwa razy - prawie cały czas rzucałem 2 lub 3 kiedy potrzebowałem 4+ Confused ale jak już trafiłem to od razu zabiłem Theodreda Smile

Jaką wersję Army Bulider'a mam ściągnąć? Bo zaciągnąłem 2.2c tylko, że to jest chyba trochę za stara wersja, a 3.3 nie chce się u mnie zainstalować bo wyskakuje że najpierw muszę servis paka 3 do XP zainstalować Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 13:10, 02 Sty 2011    Temat postu:

No to zainstaluj service packa, gdzie problem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 14:39, 02 Sty 2011    Temat postu:

Dokładnie taki problem to nie problem:D
Tylko z AB jest problem bo nie mogę znaleźć do niego najnowszej łatki LOTRa. Bo wczoraj zainstalowałem nowego AB ale łatke mam jakąś starą i nie ma tam np Armi Umarłych co bardzo mnie dziwi i nowych jednostek, które wyszły w przeciągu ostatniego roku. Miałem kiedyś świetnego AB z tym lotrowskim dodatkiem po polsku ale nie mam go teraz zresztą i tak w nim nie było jednostek które wyszły w ciągu ostatniego roku. Ale będę szukał dalej może znajdę to napiszę.

Troll owszem jest dobrą jednostką tylko, że czarodzieje zawsze będą jego atakować zaklęciami takimi jak Unieruchomienie, Rozkaz itp. i wtedy trol jest praktycznie martwy i 105 pkt w psu w d..e... taki czarny scenariusz:D ale jak gracie na duże punkty to wsumie faktycznie się opłaca.
3 kusznikami to ja się nie dziwie, że tak słabo wymiatasz:PRazz
Ale to są tylko porady, to Ty grasz tą armią i ma być taka jaką Ty chcesz mieć i jaką będzie Ci się najlepiej grało i to jest fajne w bitewniakach, że sam decydujesz jakie jednostki Ci sie podobają i jakie chcesz mieć w rozpisce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 0:58, 03 Sty 2011    Temat postu:

A co do tej Piki o której duuużo wcześniej była mowa, mam podręcznik bez "podtytułu" więc wam nie powiem dokładnie ale ma niebieską okładkę z pierścieniem na środku (wersja PDF) jest tam napisane że PIKA MA TAKIE SAME ZASADY CO WŁÓCZNIA PO ZA JEDNĄ: może wspierać już wspieraną jednostkę dotykając jednostki z włócznią bądź piką która już wspiera np. (UH z piką|UH z piką/włócznią|walczący w zwarciu X przeciwnik)

co powoduje że łączne wsparcie daje nam +2 do ilości ataków.

Nie pisze nic o walce piką w zwarciu, ale UH z piką zabranie się posiadania innej broni niż Pika, tak więc wydaje mi się że nie można walczyć w zwarciu. Dlatego myślę że o wiele lepiej jest rezygnując z możliwości podwójnego wspierania, brać UH z włócznia i z mieczem, niestety UH mogą mieć tylko Pikę, Miecz, Kuszę, Tarcze i Sztandar. Tak więc zostaje ci niestety w zwarciu zabawa mieczem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Gildia Bitewniaków Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin