CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 23:44, 12 Gru 2009 Temat postu: 18 IX 1939 - Bitwa nad Bzurą - ostatni atak |
|
|
____________________________________Bitwa nad Bzurą - ostatni atak - 18 września 1939 ____________________________________
Tło historyczne:
W dniach 9-20 września 1939 r. rozegrała się nad rzeką Bzurą największa bitwa kampanii wrześniowej, w której polskie wojska Armii "Poznań" gen. Tadeusza Kutrzeby i Armii "Pomorze" gen. Władysława Bortnowskiego starły się z oddziałami niemieckimi. Po początkowych dużych sukcesach strony polskiej, wojska niemieckie rozpoczęły kontrnatarcie z rejonu Sochaczewa, w wyniku którego większość sił polskich została okrążona i rozbita. Część oddziałów polskich (m.in. Podolska Brygada Kawalerii) przebiła się jednak z okrążenia i z 14 na 15 września przekroczyła Bzurę pod Brochowem, przechodząc do Puszczy Kampinoskiej. Ich celem było przedarcie się do oblężonej Warszawy. Do okolic Puszczy Kampinoskiej udało się przebić 50 tys. żołnierzom, do niewoli dostało się ok. 100 tys.
Pole walki jest ustawione, linie bitewne są wyrysowane, Ty dowodzisz. Reszta jest historią.
Wprowadzenie:
Dowódca Polski:
Weź 4 karty dowodzenia
Zaczynasz grę
Dowódca Osi:
Weź 6 kart dowodzenia
Warunki zwycięstwa:
6 medali
Zasady specjalne:
-Polska kawaleria: Patrz zasady polskiej kawalerii
-Wszystkie niemieckie jednostki piechoty, to piechota zmotoryzowana. Znacznik nie jest potrzebny
-Niemcy mogą w każdej rundzie przyzwać za pomocą ruchu jednostki na którejkolwiek flance lub innej karty pozwalającej na ruch jednostki, jednostki z następującej puli:
+2 oddziały pancerne.
Oddziały te muszą rozpocząć swój ruch z krawędzi mapy, wjeżdżając na drogę lub most od własnej strony mapy lub prawej (patrząc od strony Niemieckiej) flanki. Stosuje się do nich normalne ograniczenia ruchu i walki.
-Zmierzch: Karta Air Power zostaje zagrana jako ruch 1 dowolnej jednostki. Przed każdą rundą Polską, gracz polski rzuca 4 kośćmi. Za każdą wyrzuconą gwiazdę, widoczność spada o 1, aż do minimalnie 1 pola. Jednostki nie mogą atakować na dystans większy, niż wynosi widoczność.
Artyleria może wykonać atak na zasięgu równym widoczności bez żadnych restrykcji. Aby zaatakować jednostkę, która znajduje się dalej, jednostka ta musi być w zasięgu wzroku innej, sojuszniczej jednostki.
-Bzura jest płytką rzeką, którą jednostki polskie mogą forsować w swojej fazie ruchu. Nie wolno im jednak wycofać się na rzekę, poprzez flagę, jako rezultat ataku.
-Jednostka polska, która wycofa się poza własną krawędź mapy, liczy się jako medal zwycięstwa.
-Jeden oddział polskiej piechoty posiada heroicznego dowódcę. Oddział ten walczy z dodatkowa kością i może zignorować 1 flagę. Jeżeli oddział zostanie zniszczony, należy rzucić 2 kośćmi. Jeżeli wypadnie gwiazda, dowódca zostaje zdjęty z pola walki. Jeżeli w rzucie nie wypadnie gwiazda, dowódcę należy przenieść do najbliższej jednostki piechoty. Jeżeli dowódca wycofa się poza krawędź mapy, liczy się jako kolejny medal (oprócz medalu za jednostkę, która się wycofała).
Komentarz autora:
Wziąłem pod młotek Bitwę nad Bzurą. Będzie to pierwsza gotowa kampania do M'44. Czyli Bzura '39
Ma to wyglądać mniej więcej tak:
1 faza=>Łowicz=>Niemiecki Kontratak=>Ostatni Atak*
Z tym, że planuję zrobić alternatywę Ostatniego Ataku, jeżeli to Polacy wygrają pierwsze 2 fazy (czyli od 1 fazy, do kontrataku). No to została mi 1 faza... No i alternatywna wersja, ale tu z Bieniem musimy usiąść i pomyśleć... Co by było, jakby II faza również zakończyła się sukcesem i Polacy nie zostali okrążeni w górnym brzegu Bzury... Raczej by wojny nie wygrali... Ale może jakoś to wpłynie wtedy na dalszą kampanię...
Post został pochwalony 0 razy
|
|