CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 0:05, 12 Gru 2009 Temat postu: 8 IX 1939 - Kierunek Warszawa |
|
|
_______________________________________Kierunek Warszawa - 8 września 1939 _______________________________________
Na podstawie scenariusza z gry Panzer General wykonał Finek
Tło historyczne:
3 września minister spraw wojskowych, gen. dyw. Tadeusz Kasprzycki rozkazał gen. bryg. Walerianowi Czumie zorganizować obronę miasta przed zagonem pancerno-motorowym z kierunku południowo-zachodniego (niemiecki XVI Korpus Pancerny). Pierwszy Sztab Obrony Warszawy stanowili oficerowie Komendy Głównej Straży Granicznej. Szefem Sztabu mianowany został płk dypl. Tadeusz Tomaszewski. Do obrony stolicy skierowano oddziały 5 Dywizji Piechoty pozostającej w odwodzie Naczelnego Wodza.
6 września Prezydent RP Ignacy Mościcki wraz z władzami państwa wobec bezpośredniego zagrożenia natarciem niemieckim ewakuowali się do Nałęczowa. Począwszy od 6 września, rozpoczęło się także formowanie formacji obrony cywilnej, Robotniczej Brygady Obrony Warszawy.
8 września do obrzeży Warszawy dotarły oddziały niemieckiej 4 Dywizji Pancernej. Tego dnia powstała także Armia Warszawa. 8 i 9 września od strony Ochoty i Woli rozpoczął się atak Wehrmachtu na Warszawę. OKW próbowało zdobyć stolicę Polski z zaskoczenia siłami dwóch dywizji pancernych (1 i 4 DPanc), które w dniu 6 września dokonały skutecznego przełamania frontu polskiego pod Piotrkowem. Atak 4 Dywizji Pancernej Wehrmachtu na Ochotę i Wolę (ulicami Grójecką i Wolską) załamał się wobec skutecznej polskiej obrony i opłacony został wysokimi stratami po stronie niemieckiej.
Wprowadzenie:
Dowódca Osi:
Weź 6 kart dowodzenia
Zaczynasz grę
Dowódca Polski:
Weź 4 karty dowodzenia
Warunki zwycięstwa:
5 Medali
Jeżeli wojskom Niemieckim uda się zająć przedmieścia Warszawy (pole oznaczone miastem), wygrywają scenariusz
Zasady specjalne:
-Polska kawaleria: Patrz zasady polskiej kawalerii
-Polska artyleria oznaczona znacznikiem to działa przeciwpancerne. Działa te muszą mieć widoczny cel, aby go zaatakować.
-Polska piechota w Modlinie posiada broń przeciwpancerną. Umieść przy nich stosowny żeton.
-Niemcy mogą w każdej rundzie przyzwać za pomocą ruchu jednostki na środkowej flance lub innej karty pozwalającej na ruch jednostki, następujące jednostki (daną jednostkę można przyzwać tylko 1 raz na grę):
+1 oddział czołgów
+1 oddział czołgów lekkich (ilość kości ataku jak piechota, ale ograniczenia kości ataku jak czołgi)
+4 oddziały piechoty
+1 oddział artylerii
Oddziały te wychodzą z niemieckiej krawędzi planszy poprzez pole "Do Sochaczewa". Stosuje się do nich normalne ograniczenia ruchu i walki.
-Niemcy posiadają całkowite panowanie w powietrzu. Jeżeli gracz Polski wylosuje kartę Air Power lub Air Sortie odkłada ją i losuje kolejną kartę
-Zasady Blitzkriegu. Gracz niemiecki może użyć ruchu 1 jednostki na swojej części planszy jako nalot z siłą 1 kości walki na maksymalnie 4 sąsiadujące ze sobą jednostki polskie znajdujące się w "jego" części planszy.
-Zasady lotnicze są opcjonalne: Wtasuj jedną kartę Air Sortie w talię, drugą daj graczowi Niemieckiemu.
Komentarz autora:
Cóż. Kolejna mapa zrobiona w wieczornych godzinach. Siedziałem sobie, grałem w Panzer Generala, aby nabrać klimatu. Patrzę.... Toż to przecież hexy! I skleciłem scenariusz. Co prawda musiałem go trochę modyfikować, bo wyszło, że Polacy walczą TYLKO na środkowej flance, więc trochę rozciągnałem pole bitwy. No i nieszczęsne ograniczenia żetonów...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Sob 23:18, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|