Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotr
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 20:41, 11 Sie 2010    Temat postu:

A przynajmniej magia lecząca nie jest używana na polu walki. To połączenie mistycyzmu, herbalizmu, magicznych źródełek, moczów wielkiej kapłanki i tego typu rzeczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Śro 20:53, 11 Sie 2010    Temat postu:

Nie prowadziłem jeszcze żadnej sesji, więc nie wiem zbytnio czy obmyśliłem wszystko. Nad tą magią też dalej myślę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Śro 21:00, 11 Sie 2010    Temat postu:

Aha... Czyli bez absolutnie żadnego doświadczenia w Game Masteringu, zamiast najpierw spróbować poprowadzić w settingu który już jest opisany i przygotowany do gry, to Ty zaczynasz tworzyć swój? W dodatku nie bardzo wiedząc samemu jak to ma wyglądać?

A może spróbuj na dobry początek poprowadzić sesję bez zmiany systemu, zrób zwykłe D&D w świecie Faerunu np... czy jakimkolwiek innym, w którym obowiązują zasady D&D. Bo głowę dam sobie urżnąć, że wcale aż tak dobrze zasad nie znasz... bez urazy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lordmarvelpl dnia Śro 21:02, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 21:12, 11 Sie 2010    Temat postu:

Pingwin. Zapraszam na dywanik (w sensie do mnie) w piątek, albo kiedykolwiek jestem na Skype (na gg mnie zawołać. Jak nie masz mikrofonu, to trudno. Będziesz pisał i mnie słuchał). Skoro tak bardzo chcesz z zerowym doświadczeniem robić setting, mogę ci pomóc... Ale dam głowę, że dalej będziesz miał zero graczy. Czemu?

Eksperymentujący MG bez doświadczenia... Świetna reklama.
Spójrz na Pawliczka. Zaczął od... SW na zasadach SW. Zaczął od settingu bez Mocy, gdzie są prostsze zasady.
Chcesz to mogę ci pomóc, jako konsultant. To znaczy ty się produkujesz, ja tylko co najwyżej wskażę błąd, zaproponuję coś, jak to o tym mistycyźmie i herbaliźmie i tak robimy.

A w tle słychać jak w LOTRO zabijam potworki. MMO to fajny odmóżdżacz... Ale trzeba też się czymś zająć. Jak cię interesuje, pisząc tego posta przemierzyłem pół mapki w Północnych Nizinach w LOTRO.

I przygotuj się na kilka godzin roboty. Powiem ci, że setting do Solarii pisałem (mając gotową mapę i rasy oraz też historię) 3h. Tak. Tylko te stosunki międzyrasowe i klasy zajęły mi 3h...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Śro 21:13, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Śro 21:16, 11 Sie 2010    Temat postu:

A weź pod uwagę, że Finek w klasach niewiele zmieniał, a Ty chcesz przerobić je poważnie, albo stworzyć nowe... i pamiętaj, że osłabienie klasy czarującej wpłynie na balans w grze, osłabiona klasa czarująca, będzie miała mniejsze szanse z klasami nie czarującymi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Śro 22:00, 11 Sie 2010    Temat postu:

Nie zrobię w ogóle klas czarujących, nie zrobię tez paladyna będzie najłatwiej, a zarazem najbardziej realistycznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 22:04, 11 Sie 2010    Temat postu:

4 rasy i 4 klasy?

Hmmmm....

A co z magicznymi przedmiotami?

Zaraz... A jaką klasą mogę zagrać... Hobbitem? Bo nie wydaje mi się, aby byli tam dobrzy myśliwi, czy też barbarzyńcy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Śro 22:12, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawliczan
Najemnik



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:11, 11 Sie 2010    Temat postu:

Pingwin Chłopaki mają racje nigdy nie prowadziłeś sam sesji, więc, po co rzucasz się od razu na głęboką wodę próbując stworzyć własny świat poprowadź w Szeniu własną przygode albo u siebie w domu tak jak mówił Finek na zasadach D&D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 22:13, 11 Sie 2010    Temat postu:

Pawliczan napisał:
poprowadź w Szeniu własną przygode albo u siebie w domu tak jak mówił Finek na zasadach D&D



To akurat mówił Andrew.


Ps. Nie u niego. Ja do domu stamtąd nie trafię...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Śro 22:13, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Śro 22:18, 11 Sie 2010    Temat postu:

Pingwin, a czy przypadkiem Łotrzyk nie będzie bez magii najlepszą klasą? Z ukradkowego ataku pierwszym zada dużo większe obrażenia, niż wojownik będzie mógł bez magicznej broni... no i nie wiem jak widzisz grę na wyższych poziomach, gdzie magia w D&D jest w zasadzie wymagana, bo wojownik mający służyć za tarczę drużyny < czytaj chłopca do bicia > potrzebuje bardzo wysokiej klasy pancerza, a jak ją osiągnie bez umagicznień?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Śro 22:23, 11 Sie 2010    Temat postu:

To ja chyba najpierw poprowadzę zwykłą sesję DnD, a potem zacznę myśleć nad systemem WP.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 22:29, 11 Sie 2010    Temat postu:

Pingwin. Nie zrozum nas źle. Po to pisaliśmy to, aby ci pokazać ile jest problemów z robieniem własnego Settingu. Wiesz, że ja się niejako obawiam tego, co na Solarii zrobiłem elfom? Czy też klasy Myśliwy.... Oraz tego, jak działa Mundark... Czy też ograniczeń druida... Problem na problemie się robi...


Wymyśl fajny scenariusz, opisz setting na zwykłe zasady DnD, zbierz graczy w Szeniu, poprowadź kilka sesji, zbierz doświadczenie, rób własny świat.



Powiem ci, że pierwsze DnD prowadziłem (co nie znaczy grałem jako pierwsze. Toto nie.*) w świecie Solarii, który... różnił się od tego.
Nie było tych ograniczeń. Nie było tak rozpisanej historii... Ba. Mundark początkowo miał być państwem a'la Orki.
Solaria była państwem ludzi i Solarian... I to nie państwem, co podbiło okolice. To było zwykłe, mieszane państwo DnD. I fabuła obracała się wokół miecza (coś jak Eranhai), który gracze nieśli, a który ukradziono i ruszył do Enthordii... Ale drużyna się na 3 drużyny rozpadła. Ci od miecza zginęli, ci od lokomotywy... cóż... Niejako na SW przeszli, które wtedy zaczynałem... A trzecia ekipa (co została).... zrobiłem kilka sesji z nimi. Bronili Łudii przy próbie spalenia... I skończyłem sesję, że Czołgiem ruszali do Mundarku...

A czołgi powstały, bo..... Nie miałem pomysłu na Mundark, a musiał się pojawić... A niezbyt mi pasowało coś jak Mordor... I miałem taki głupi pomysł...

Solaria powstawała cały czas, przez czas trwania sesji. Powiem ci, że nigdy gracze nie byli w Ibrion. Nigdy jeszcze nie byli gdziekolwiek w Mundarku. Ba, jeszcze nawet dobrze większości miast Solarii nie miałem wymyślonych. Improwizowałem... I efekt tej improwizacji to właśnie ten Setting, który wam zapodałem.




*Pierwsze DnD grałem w Faerunie. I grałem Czerwonym Magiem... Nawet nie wiedzieliśmy wówczas, że byliśmy w Thay, kraju rządzonym przez Czerwonych Magów. Ba! Nawet nie wiedziałem, że jestem żółtego koloru skóry! Graliśmy w tym świecie zwykłe DnD.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Śro 22:35, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 10:37, 14 Sie 2010    Temat postu:

Wybaczcie, że się wtrącam bo nie mam pojęcia o systemach rpg ale wiem jedno, że jeżeli się nie prowadziło jakiegoś systemu już stworzonego to swojego się nie wymyśli. Tak było ze mną jak przerabiałem zasady do LOTR'a bitewnego. Pograłem wiele razy zanim doszedłem do pewnych przemyśleń i spostrzeżeń i Pingwin też tak powinieneś zrobić. Ale to nie o tym chciałem napisać. Głównie chodzi mi o to, że Pingwin nie znasz a właściwie słabo znasz LOTR'a. Poczytaj sobie jeszcze książki typu bestiariusze, encyklopedie Śródziemia. Może to Ci się przyda. Poza tym musisz sobie odpowiedzieć na jedno pytanie czy robisz to w 100% w oparciu o historie Śródziemia czy to ma być luźny system tylko trochę czerpiący z LOTR'a. Jeżeli historycznie chcesz to np. jak piszesz, że to IV era to elfów już nie ma więc masz nie zgodność, Uruk Hai tez nie ma bo zostali wytrzebieni pod Helmowym Jarem. Co do klas musiał byś stworzyć pod każdą rase odpowiednie klasy. Jeśli potrzebował bys pomocy z samym światem to Ci mogę pomóc. Ale najpierw poprowadź kilka sesji systemów już istniejących poczytaj książki o tematyce Lotr'a.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Trickster
Adept



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:45, 23 Sie 2010    Temat postu:

Nie zgodzę się że Uruk-hai nie ma , bo i w filmie i i w książce wielu przeżyło i uciekło do mordoru, a nie którzy ukrywali się w morii, a i nie wszystkie Elfy odeszły , chociaż nie wiem tego na pewno.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Trickster dnia Pon 19:47, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SKRLEVY
Przybysz



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dabrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 14:47, 26 Wrz 2010    Temat postu:

hmm do tego pingwinowego pomysłu moim zdaniem przydało by się stworzyć każdą klasę od podstaw nie opierając się o umijętności skille i inne rzeczy z dnd tak samo jak przydała by się odrębna mechanika nie mówie tutaj że trzeba zmienić wszytko tylko nie opierać się na już istniejącej bo ona jest zazwyczaj dopasowana do systemu więc jeżeli nie zgapisz połowy rzeczy z niego to mechanika nie będzie pasowała

Mógłbym tutaj zasugerować klasy takie jak :
- Wojownik (nastawiony na walkę wręcz)
- Barbarzyńca to zła nazwa ale coś w ten deseń byłby to można by powiedzieć inny rodzaj wojownika który używałby broni często improwizowanej czyt. leży deska to deska leży pręt to pręt a przy sobie nosiłby tu łańcuch tu hak klimaciarskie jak się dobrze odegra.
- Łucznik (jak nazwa wskazuje i tutaj jeżeli dojdzie do zwarcia ograniczył bym go do sztyletów)
Jeżeli gra ma być fabularna dodałbym też postać :
- pustelnik (czyli wiadomo spora wiedza dziwna postać dodająca klimatu nieznane pochodzenie itp itd wedle uznania)
Dodam jeszcze że nie widze tego systemu jako ciągłej akcji i walki bo będzie ograniczony pod względem klas więc jakby grać bardziej fabularnie to przyda się jeszcze :
-Artysta (jakiś tam uzdolniony ziomek powiedzmy malarz czy ktokolwiek inny ogólnie lubiany może się z łatwością dostać na każdy bal jest często zapraszany przez ważnych ludzi nie nadaje się do walki ale była by to postać o szerokich kontaktach )
- Zwiadowca to chyba wiadome tutaj troche do walki trochę do szybkiego poruszania się po lesie zna drogi umie pisac powiedzmy mapy itp itd czysta dowolność
- Szpieg oczywiście nie taki co się przebiera za goblina ;d ale potrafi wtopić się w otoczenie zaatakowac z ukrycia (idealne dla ambitnych hobbitów) a nazwa szpieg hmm właśnie o to dokładnie chodzi szpiegowanie armii, dostarczanie raportów przechwytywanie jakiś rozkazów zamienianie ich takie pierdółki może wyjśc ciekawie oczywiscie nastawiamy na sztylety i akrobatyke i jest git
- Poskramiacz besti (nie nie dajemy graczowi tych fajowych czarnych skrzydlaczków)
postać która potrafi poskromić i wytresowac ,,bestie'' tutaj czytamy wilka niedzwiedź coś w ten deseń zwierze takie jest przy nim zawsze obecne z kolejnymi lvl dlaczego by nie dorzucić możliwości posiadania dwóch zwierzątek powiedzmy kruka myślę że to by się sprawdziło )
- Czarodziej hmm hmm przydałby się ale nie nastawiajmy się na gandalfa i prosta zasada czarodziej od magi inni bez magi nie wrzucajmy jakiś speli kapłańskich łucznikom bo to dnd'nowskie i w dnd zostać powinnozróbmy coś swojego czarodziej wypali ale nastawmy go bardziej na rytualistę nie biegający piorun kulisty tylko bardziej charyzmatycznego [/b]rytualiste[/b].

No to by było na tyle z moich pomysłów jezeli chcesz chytaj moje gadu to Ci pomogę ze statsami umiejetnościami i rozwojem do nich )gg : 6452094


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SKRLEVY dnia Nie 14:49, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Pomysły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin