Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Rekrutacja] World War II TBS
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 2:00, 01 Lip 2010    Temat postu: [Rekrutacja] World War II TBS

Po całym dniu mozolnej defragmentacji i kilku poprawkach w systemie wreszcie "Okna XP" jakoś działa, a razem z nim łącze.

Od kilku dni po głowie chodzi mi pomysł zorganizowania TBS'a (Turn-based strategy) w realiach WWII, rozgrywanego na planszy heksowej. Wzorowanej na grach z serii Panzer Campaigns, czy grze Campaign Series (głównie na tej drugiej). Z drobną różnicą. Gracze wcielają się w Oficerów służących w jednym z Batalionów Piechoty WP, w czasie kampanii Wrześniowej. Jeden z graczy, jako dowódca całego batalionu (Podpułkownik), oraz 3 graczy jako dowódcy Kompanii (Kapitan). Celem graczy jest tak pokierować swoimi oddziałami, by w ciągu określonego przedziału turowego wykonać konkretne cele. W każdej z wyżej wymienionych gier, gracz miał pełną swobodę dokonywanych decyzji. Tutaj graczy jest więcej i każdy musi się martwić o swoich podwładnych, i o wykonanie zadanie jakie mu przydzielono.

Jak już mówiłem, obecnie szukam 4 graczy. Oczywiście w miarę postępów można zmienić Batalion na Pułk, ten zaś na Brygadę, potem na Dywizję. Innymi słowy graczy może być wiele. Na chwilę obecną chcę przeprowadzić "Tutorial" i zobaczyć czy pomysł się przyjmie.

Opiszę teraz role Dowódców.

Dowódca batalionu - Główny zwierzchnik pozostałych graczy. MUSI wydawać swoim podwładnym rozkazy, konieczne do zakończenia "scenariusza", gdyż jako jedyny zna jego główne cele. Rozkazy które wydaje, nie mogą zawierać dużej liczby szczegółów, np. Skieruj 1 Pluton do sektora G11 by stał na moście, drugi do H15 w tym lasku, trzecim zaatakuj na B10 itd. Powinny być to rozkazy krótkie i proste, np. Utrzymaj most na sektorze G11. Po otrzymaniu takiego rozkazu Gracz-Kapitan, będzie mógł wybrać dowolną metodę na wykonanie zadania, rozmieszczając swoje siły w słuszny dla niego sposób.
Ponadto Gracz-Dowódca, jest odpowiedzialny m.in. Za wsparcie Altylerii(np. Haubice, Działa przeciwpancerne liczą się jako "podwładni" Kapitanów) i lotnictwa, przydzielaniem "posiłków", czy utrzymywaniem linii zaopatrzenia. Bycie dowódcą całego batalionu nie oznacza że nie można jednocześnie dowodzić którąś z kompanii (to zależy od ilości graczy), ważne jest by dowódca pamiętał że "Stado baranów dowodzonych przez jednego lwa jest groźniejsze od stada lwów... dowodzonych przez jednego barana." Kiedy Gracz-Dowódca traci w trakcie "scenariusza" swoją kwaterę (Batalion HQ) odpada z gry, a w jego miejsce wchodzi wyznaczony przez niego następca z Graczy-Kapitanów.

Gracz-Kapitan - Dowódca Kompanii, zwykle składającej się z min. 3 plutonów. Wydaje bezpośrednie rozkazy każdej swojej jednostce, wspomagając się mapą taktyczną. Nie zna celów scenariusza. Dostaje tylko rozkazy od Dowództwa, które wg. dowódcy przybliżą ich do zwycięstwa. Musi uważać na Morale i Siłę swoich podwładnych i co najważniejsze. Wiedzieć kiedy się wycof... eeee... "Zacząć szturmować w przeciwnym kierunku". Kiedy Gracz-Kapitan traci w trakcie "scenariusza" swoją kwaterę (Company HQ) odpada z gry, a w jego miejsce wchodzi następny chętny.

Każdy z graczy po zamieszczeniu przez MG, mapy strategicznej. Pisze w poście jakie rozkazy wydaje.
UWAGA! Gracz-Kapitan, nie musi koniecznie czekać aż Gracz-Dowódca napisze pierwszy. W takim wypadku oznacza to że dowódca kompanii nie otrzymał rozkazu w tej turze (np. ze względu na brak łączności).
Mapa strategiczna składa się z planszy opartej na heksowych polach, z zaznaczonymi pozycjami jednostek. Mapa ta zmienia się po każdej turze, i jest wstawiana przez MG razem z Raportem podsumowującym ostatnią turę.

Jest to na chwilę obecną wstępny projekt do przetestowania, chętnych proszę o zgłaszanie się na PW lub w komentarzach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Czw 2:07, 01 Lip 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotras_Binias
All Inclusive



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:43, 01 Lip 2010    Temat postu:

piszę się na to

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wwozniak007
Przybysz



Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 8:27, 01 Lip 2010    Temat postu:

Ja również

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 9:11, 01 Lip 2010    Temat postu:

Może być ciekawe... Przyznam, że ciekawa forma PBF Boardgame Very Happy

Ps. Może jeszcze mapy z M44 użyjesz, co mamy? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Czw 9:15, 01 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 15:06, 01 Lip 2010    Temat postu:

Widzę że pomysł się niektórym spodobał Razz Bardzo mnie to cieszy. Co do map to będą one generowane przez program, więc każda ze stron (Polacy i Niemcy) będą mieli równe szanse. Jako że jesteśmy w trakcie sesji D&D, jak tylko się skończy z edytuje tego posta, wzbogacając go o statystyki i opisy działań i jednostek.

Parametry Jednostek:
Każda jednostka ma 6 współczynników:

Siłę - Każdy punkt siły to w przypadku plutonu piechoty "pół drużyny" wchodząca w jego skład. Dla KM-ów, Dział i Moździerzy, oznacza to ilość "drużyn" (jeśli KM) lub "działonów" (gdy Moździerze lub Artyleria). W przypadku pojazdów oznacza to ich liczbę w danym oddziale.

Mobilność - każda jednostka zaczyna turę z 100 punktami mobilności. Zwykle poruszanie się jednostki piechoty o jedno pole zabiera 65 pkt. mobilności. Pojazdy w zależności od typu poruszają się od 35 do 65 pkt. na hex. Mobilność służy też do wykonywania działań dodatkowy lub ataku.

Wartość Szturmowa - Podstawowa wartość ataku jednostki gdy szturmuje dany obszar.

Obrona - Podstawowa wartość obronna gdy jednostka jest ostrzeliwana lub szturmowana.

Koszt Ostrzału - Ilość punktów mobilności które trzeba wydać na strzał.

Morale - Obecne morale jednostki. (im większa liczba tym trudniej spowodować rozbicie jednostki.

* - Siła i Morale mogą zostać zwiększone przez obecność dowódcy Batalionu

NAJWAŻNIEJSZE AKCJE JEDNOSTEK

- Ruch
- Ostrzał
- Szturm (atak z pola na pole w celu wykurzenia z niego przeciwnika i zajęcia pola)
- Okopanie (łopaty w ruch, zwykle zajmuje kilka tur (2-4))
- Forsowny marsz (x2 ruch jednostek przez 2 tury, potem następne "zmęczenie" oddziału co oznacza że nie może atakować)
- Oczyszczanie pola minowego.
- Budowa Mostu pontonowego.
- Naprawa pojazdów/dział

LINIA WIDOKU (w heksach)
Czysto/Dzień - 20
Lekkie zachmurzenie - 18-19
Dym/Mgiełka - 15-17
Słaby deszcz - 10-14
Szkwał/Nawałnica - 8-9
Lekka Mgła - 6-7
Intensywny deszcz - 5
Mgła - 4
Gęsta Mgła - 3
Bardzo gęsta mgła - 2
Noc - 1

Wszystkie "Statusy" jednostek będą przez mnie tłumaczone na bieżąco przy każdym podsumowaniu.


LEGENDA DLA MAP cz. I

- Artyleria Przeciwpancerna. Dowodzona przez dowódców kompanii.
Skuteczny zasięg: 3-4 pola. Zasięg maksymalny zależny jest od warunków pogodowych.
Skuteczna broń przeciwko wszystkim pojazdom, natomiast bardzo słabo radzi sobie z piechotą.
- Wóz Opancerzony. Zwykle na wyposażeniu niemieckim, może prowadzić skuteczny ogień przeciwko piechocie oraz jednostką słabo opancerzonym.
Porusza się na długich dystansach, idealny do przebijania się przez "martwe pola"* wrogich oddziałów
- Artyleria Polowa. Główna jednostka wsparcia ogniowego, kontrolowana przez Głównego Dowódcę. Artylerii należy wydać polecenie ostrzału we własnej rundzie, natomiast ostrzał zostanie wykonany dopiero na początku następnej rundy gracza. Dlatego należy pamiętać by ostrzeliwać jednostki związane ogniem, lub starać się przewidzieć ruchy wroga.
- Bagna.
Teren utrudniający życie praktycznie każdej jednostce, ogranicza ruch od 25% do 50%. Niestety jest to również marna osłona.
- Bunkier. Istna przystań spokoju w morzu wojny. Gwarantuje piechocie znaczny bonus obronny. Z własnego doświadczenia wiem że piechota w bunkrze może przetrwać zmasowany ostrzał artylerii nawet przez całą rozgrywkę.
- Celownik Artylerii/Celownik Bombardowania. Na naszej mapie będzie on oznaczał miejsca gdzie spadła niemiecka nawała lub bombardowanie.
- Czołgi. Taaa wreszcie żelazne potwory. Razz Zmora dla piechoty i lekkich pojazdów. Często atakuje w grupach (min. 2 grupy). Uwielbia się pastwić zarówno na Polskiej piechocie, jak i na Kawalerii. Piechota może zniszczyć wrogie czołgi, lub zmusić do wycofania tylko szturmując ich pozycje.
- Dowódca Batalionu. Oto ten na którego zwali się całą winę za porażkę Razz. Jeśli znajduje się na polu razem z innymi jednostkami, zwiększa ich morale. Jego śmierć oznacza zmianę na czele dowództwa batalionu:P.
- Droga. Co tu dużo mówić... stara dobra polska droga... po tych nalotach to normalnie cud że daje premie do poruszania się.
- Pluton Inżynierów/Saperów. Innymi słowy Nie znajdziecie lepszych ekspertów jeśli chodzi o wysadzenie mostu, postawienie pola minowego, rozbrojenie go, zbudowanie improwizowanych okopów i skuteczne niszczenie wrogich Pancerniaków.
- Konie.
Gra najwyraźniej o nas nie pomyślała i nie pozwala na dokonanie szarży na wrogie jednostki, Konie służą Kawalerzystą do szybkiego poruszanie się na polu walki. Jest to jedna z dwóch jednostek transportowych, która może używać zdolności "Forsowny Marsz"
- Kamienie i Skały. Naturalna przeszkoda, oraz świetne miejsce do osłony dla piechoty.
- Las. "Szumi do koła las... Hitler na motor wlazł... Pędzi jak szalony, zgubił kalesony..." Las świetnie nadaje się na zasadzkę, ogranicza widok wrogim jednostką, i niestety naszym, jeśli znajdują się w głębokim lesie.
- Leje po Wybuchach. Prezencik od Polskiej, lub Niemieckiej Artylerii (czasem lotnictwa). Dla przyjaciół z piechoty. Świetnie nadają się na osłonę.
- Pluton KM. Koledzy z piechoty którzy najwyraźniej rekompensują sobie pewne braki posiadaną bronią. Mogą prowadzić ostrzał z zabójczym(zwłaszcza dla piechoty) skutkiem.
- Miasto. Świetnie nadaje się na zasadzkę na jednostki pancerne przeciwnika, gdyż pojazdy mają spore minusy walcząc w miastach czy wsiach.
- Jednostka Niezidentyfikowana. Najbardziej wnerwiający symbol na mapie... No może po za tą kolumną czołgów... Symbol ten oznacza że ani dowództwo, ani zwiadowcy. Nie mają zielonego pojęcia co właśnie widzą w danym sektorze.
- "I P" - Worki z Piaskiem, "II P" - Pojedynczy Okop, "III P" - Sieć Okopów.(podobno jest tych cyferek więcej ale ja znalazłem tylko 3) Innymi słowy cud-miód robota kolegów inżynierów. Może nie tak skutecznie broni przed ostrzałem jak bunkier, ale jak to mówią. "Lepiej się chować za workiem z piachem, niż w być w taki worek pakowanym"
- Pola uprawne. Pierwszy rodzaj pól. Szkoda że nie daje bonusu do zaopatrzenia Razz. Marna to osłona, ale zawsze coś tam daje, O ile pamiętam to można w wysokim polu działo przeciwpancerne zakamuflować.
- Pole minowe. Ten drugi rodzaj pól, zdecydowanie bardziej śmiercionośny od poprzednika, działa w obie strony zarówno dla tych co je zakładali, jak i dla tych którzy nie patrzą pod nogi. Potrafi praktycznie zniszczyć lub uszkodzić wszystko co tam wejdzie. Oczywiście wszystko zależy od tego jak saperzy się postarali.
- Punkt Strategiczny. Tak oznaczone pole należy trzymać w garści najlepiej do końca gry, nie są to co prawda CELE danego scenariusza, ale dają czasami duży bonus punktowy. UWAGA! od ilości posiadanych punktów strategicznych może zależeć przybycie posiłków z rezerw)
- Pluton Piechoty (Strzelców). Podstawowa jednostka piechoty jaką dowodzimy. Potrafi się ruszyć do 3 pól po pustym terenie, jak się nie rusza strzela 2 razy.
- Sad. Mini Las. Stanowi znacznie mniejszą osłonę w stosunku do lasu. Głównie dlatego że w sadzie drzewka rosną w rzędach a w lesie zwykle jak popadnie.
- Samochód Zwiadowczy (np. Kubelwagen). Coś co piechota rozwala jedną lub dwiema seriami z karabinu. Jedyny plus tej słabej jednostki to zwiększony zasięg widzenia. W naszym wojsku istnieje bardziej zabójcza odmiana tej jednostki, mianowicie Kawaleria.
- Niemiecki Pluton Piechoty. Target nr 1. Jak widać jednostki wroga są zwrócone w prawą stron, i są kolorku niebieskiego.
- Tabory. prosty wzór: Wóz + (4 x koń)=Tabor. Główny środek transportowy WP. Może wykorzystać "Forsowny Marsz" co powoduje że jest przez 2-3 tury dotrzeć praktycznie wszędzie. Należy tylko uważać by nie zgubić działa w trakcie jazdy Razz
- Wysokość Terenu. Oznaczona kolorami pól. Im jaśniejsze pole, tym większa wysokość terenu.
- Tory Kolejowe. Do tej pory spisały się w tej grze jedynie w Bitwie pod Mokrą. Ale może kiedyś i wy dostaniecie pociąg pancerny Razz Wtedy docenicie wartość Polskiej Kolei.
- Pojazdy Transportowe (ciężarówki, traktory itp.). Zwykle cywilny lub przystosowany do transportu pojazd, Może przewozić jednostkę lub holować działa (niekiedy i jedno i drugie).
- Wieś.
Nadaje się na zasadzkę na jednostki pancerne przeciwnika, gdyż pojazdy mają spore minusy walcząc w miastach czy wsiach, Może nie daje takiej osłony jak miasto, ale też nie ogranicza zbytnio widoku.

* - "Martwe Pola" to inaczej pola które nie są w zasięgu wzroku jednostek przeciwnika, np. z lewej flanki widok zasłania las. Dzięki wykorzystaniu "Martwych Pól" można przejechać niezauważonym za linię wroga.

Mam nadzieje że nawał informacji nie zniechęciła was, są to jedynie "techniczne" wzmianki, w trakcie gry zostaną w dużej mierze ominięte (na pewno będą: Status, morale i siła) i jeśli jednostka nie wykona jakiegoś polecenia w ciągu tury (np. nie uda jej się dojść na wskazane pole) oznaczać będzie napotkane trudności.

Na chwilę obecną zgłosiły się trzy osoby. Szukamy ostatniego dowódcy Kompanii. Ci którzy się już zgłosili niech wybiorą między sobą głównego dowódcę oraz po jednej z trzech kompanii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pią 10:35, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 10:21, 02 Lip 2010    Temat postu:

Skład 3 Batalionu Piechoty WP (dowódca: Nieznany)

- Dowódca Batalionu ([S]iła: 1 [M]orale: 7)
- Sztab Polowy Batalionu (Mobilność: Piechota) (S: 2 M: 6)
- 1 Kompania (dowódca: Nieznany)
- 1 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Kompania (dowódca: Nieznany)
- 1 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Kompania (dowódca: Nieznany)
- 1 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- Kompania Wsparcia (do przydzielenia kompanii lub podlega Dowódcy Batalionu)
- 1 Pluton KM (S: 4 M: 6)
- 2 Pluton KM (S: 4 M: 6)
- 3 Pluton KM (S: 4 M: 6)
- Pluton Moździerzy 81 mm (S: 2 M: 6)
- Tabory Konne (S: 6 M: 6)

Rezerwa Oficerska:
- Szefu
- Finek
- Wwoźniak
-

Ilość miejsc wolnych: 1!

Uwaga! Każdy batalion dostaje od dowództwa dodatkowe jednostki do każdego zadania/scenariusza.(m. in. Artylerię, Tankietki i Kawalerię) W miarę przebiegu wojny, wsparcie będzie maleć podobnie jak Uzupełnienia dla Batalionu. Wsparciem przybywającym na pole walki, i jednostką przekazanym przez dowództwo na czas zadania, dowodzi dowódca Batalionu. Może on również przydzielić je pod dowództwo którejś z kompanii, Wtedy wchodzą one tymczasowo w jej skład do zakończenia działań.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pią 10:31, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 11:46, 02 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
- Droga. Co tu dużo mówić... stara dobra polska droga... po tych nalotach to normalnie cud że daje premie do poruszania się.


A zadam ci głupie pytanie. A po co Niemcy mieliby bombardować DROGĘ? Rozumiem most, rozumiem węzeł kolejowy. Ale zwykłą drogę? Przecież to nieefektywne

Cytat:
Tory Kolejowe. Do tej pory spisały się w tej grze jedynie w Bitwie pod Mokrą. Ale może kiedyś i wy dostaniecie pociąg pancerny Razz Wtedy docenicie wartość Polskiej Kolei


Do czasu aż Niemcy o świcie 1 września zbombardują 1 most... Jedyny cholerny most z drewna na całej trasie!

Z tego co pamiętam na jakiejś głównej trasie tak zrobili... Zaatakowali JEDYNY most na trasie, który był drewniany. I sparaliżowali cały ruch. JEDNYM DREWNIANYM MOSTEM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 12:19, 02 Lip 2010    Temat postu:

Co do "Drogi" to miała być drobna aluzja do obecnego stanu dróg w Polsce Razz
Z tego co wiem to Niemieckie Lotnictwo często zrzucało bomby/ostrzeliwało kolumny uciekających i tak już zatłoczonymi drogami cywilów czy przemieszczające się kolumny wojskowe. Wystarczą 3-4 bombki w drogę i masz jeden wielki ser szwajcarski.

A co do Torów Kolejowych, przypominam że mówimy o grze, Z tego co wiem, a mogę się mylić, to w Memoir dla przykładu mostów się bombardować nie da... Tutaj tak, ale nigdy mi się nie zdarzyło żeby np. w bitwie pod mokrą, Niemcy zbombardowali mi tory lub most by uniemożliwić przejazd pociągom pancernym. (a mieli aż 6 pkt. w puli wsparcia lotniczego. Jak na tą grę to dużo)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pią 12:21, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 12:26, 02 Lip 2010    Temat postu:

Zaraz. Czyli my po prostu zagramy w turówkę, z tym, że ty wykonasz nasze rozkazy na kompie i przedstawisz ruchy przeciwnika, które wykona komputer?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 12:29, 02 Lip 2010    Temat postu:

Nie, ja korzystam z edytorka by rysować mapki. Z gry wziąłem tylko statystyki jednostek i obrazki.

Edit -> Dla lepszego zrozumienia się. Grę OPARŁEM na komputerowej turówce, ta zaś była oparta na zwykłej planszówce. Korzystam z Gry by mieć gotowe symbole i rysować mapę. Zasady są z planszówki. Dla przykładu rzut k10 na morale jednostek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pią 12:37, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 12:34, 02 Lip 2010    Temat postu:

MSKPL napisał:
Tutaj tak, ale nigdy mi się nie zdarzyło żeby np. w bitwie pod mokrą, Niemcy zbombardowali mi tory lub most by uniemożliwić przejazd pociągom pancernym. (a mieli aż 6 pkt. w puli wsparcia lotniczego. Jak na tą grę to dużo)


Więc dlaczego piszesz, że TOBIE (w sensie komputer) nie zrobił czegoś takiego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 12:38, 02 Lip 2010    Temat postu:

By poprzeć jakimś przykładem, Nie grałem w wersje planszową więc czymś poprzeć to musiałem. Zauważ że przed tekstem który "pogrubiłeś" jest zwrot "Tutaj tak..." co oznacza że można to zrobić. Może AI było po prostu głupie i tego nie robiło...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pią 12:46, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 4:56, 23 Sie 2010    Temat postu:

Dobra ludzie! Jako że temat stoi w miejscu, ponawiam Rekrutację! Tych co wpisali się na listę proszę o potwierdzenie, jeśli nikt z wpisanych nie zrezygnował to mamy jedno wolne miejsce.

Co do "scenariusza" nastąpi mała zmiana, zamiast grać wyimaginowanym batalionem, zagracie jako: Pierwszy Batalion, 34 Pułku, 9 Dywizji Piechoty (tak tak Armia "Pomorze"... mam nadzieje że wam też jak będziecie w potrzebie Razz ).

Chciałbym abyście ustalili też kto obejmie dowództwo nad Batalionem, a kto nad jedną z Kompanii.

Jeśli nie znajdzie się 4 gracz, wtedy decyzja należy do was:
a). 3 Kompania przestaje istnieć, jej siły dzielimy na pozostałe kompanie.
b). Gracze dowodzą Kompaniami, MG robi za dowódcę Batalionu.
c). 3 Kompanią dowodzi MG, ale musi wykonywać polecenia dowódcy Batalionu.

Scenariusz: Obrona wsi Gostycyn - I.IX.1939

1 Września 1939 roku.
Jeszcze wczoraj każdy miał nadzieje że wojna nie nadejdzie...
A jednak stało się inaczej.
Niemcy zaatakowali na całej długości naszych granic.
Wiemy że w naszym kierunku zmierza 19 Korpus Pancerny Guderiana.
Nasze rozkazy są jasne, marsz na wschód, i zajęcie pozycji obronnych nad Brdą...


Zbliżamy się do miejscowości Wielka Klonia. Z tego co mówił mój zastępca to właśnie stąd pochodzi rodzina Guderiana. Ciekawe czy zamierza osobiście odwiedzić to miejsce...


Spóźniliśmy się... Najwyraźniej dowództwo naszej Dywizji nie doceniło szybkości niemieckich wojsk. Kompania rozpoznawcza donosi że w naszym kierunku z okolic Wilkowa, naciera na nas 3 pancerna... Mam tylko nadzieje że starczy nam amunicji do tych dział które ostatnio przekazał nam sztab dywizji...

Dowódca 34 Pułku, 9 Dywizji Piechot



OK, więc teraz konkrety. Pierwszy Batalion ma za zadanie powstrzymać niemieckie siły w rejonie wsi Gostycyn. Jako że będzie to też test całej gry mapa nie jest zbyt duża.

[link widoczny dla zalogowanych]

Mapa bez "tabliczek"
[link widoczny dla zalogowanych]

Struktura Pierwszego Batalionu, 34 Pułku, 9 Dywizji Piechoty (dowódca: Major "Szefu")
- Dowódca Batalionu ([W]artość Dowodzenia: 3 [M]orale: 7)
- Sztab Polowy Batalionu (Mobilność: Piechota) ([S]iła: 2 M: 6)
- 1 Kompania (dowódca: Kapitan "Finek")
- Dowódca 1 Kompanii (W: 1 M: 6)
- 1 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Kompania (dowódca: Kapitan "Raziel")
- Dowódca 2 Kompanii (W: 1 M: 6)
- 1 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Kompania (dowódca: Kapitan "Toshiro")
- Dowódca 3 Kompanii (W: 1 M: 6)
- 1 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 2 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- 3 Pluton Piechoty (S: 6 M: 6)
- Kompania Wsparcia (do przydzielenia kompanii lub podlega Dowódcy Batalionu)
- 1 Pluton KM (S: 4 M: 6)
- 2 Pluton KM (S: 4 M: 6)
- 3 Pluton KM (S: 4 M: 6)
- Pluton Moździerzy wz.31 81 mm (S: 2 M: 6)
- Działon Artylerii Polowej wz. 97 75 mm (S: 4 M:6)
- Działon Artylerii Polowej wz. 02/26 75 mm (S: 2 M:6)
- Działon Artylerii Przeciwpancernej wz. 36 37mm (S:3 M:6)
- Działon Artylerii Przeciwpancernej wz. 36 37mm (S:3 M:6)
- Tabory Konne (S: 6 M: 6)


(Jako że mamy artylerię polową, i sami zadecydujecie jak rozstawić wojska, przyda się przykład podawania współrzędnych na mapie hexowej)

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieje że chętni będą, chociażby do przeprowadzenia testu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pon 23:46, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 10:25, 23 Sie 2010    Temat postu:

Ja jak mówiłem chętnię zobaczę taką grę...

Lepsze od tego play-by-email, gdzie jakoś ci się znikło, jak wpadałem do Stalingradu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wwozniak007
Przybysz



Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 14:51, 23 Sie 2010    Temat postu:

Mnie Maciek możesz wykreślić, czyli są 2 wolne miejsca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin