Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Revised Edition vs Saga Edition

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Star Wars
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 4:55, 11 Lis 2010    Temat postu:

Nie wiem czy wiecie ale jeśli chodzi o SW to siedzimy w Systemowym "Średniowieczu", Gramy w pierwszą edycje a w US już trzecią będą robić! Jak zobaczyłem podręcznik do drugiej edycji - Saga Edition i poczytałem trochę o zmianach jakie tam są to stwierdzam z całą stanowczością że się na drugą edycję przerzucam. Oczywiście nie na tej nocce Very Happy w przyszłości Razz Najważniejsze różnice w systemie to:

- Wyrzucenie atutów klasowych i zastąpienie ich "drzewkami talentów"
- Ujednolicenie niektórych klas, np. zamiast różnych "podklas" rycerza Jedi, mamy teraz Jedi który wybierając odpowiednie "drzewko talentów" może rozwijać się w wybranym kierunku.
- Zmniejszona liczba Umiejętności.
- Wreszcie ktoś się postarał o coś dla Pingwina: "Jedi Academy Training Manual" Razz
- Wiele nowych usprawnień. Dla fanów walki dwoma jarzeniówkami mamy wreszcie odpowiednie drzewko rozwoju. ŻEGNAJCIE KARY!
- Dużżżżooooo nowych ciekawych "Sekretów Mocy" do ODKRYCIA przez nasze postacie.
- Wiele nowych sposobów zabijania Razz jak choćby tzw. Manewry Specjalne
- Bardzo wzbogacony Arsenał! mimo to nadal zwykły ładunek wybuchowy (10k6) jest silniejszy od Termodetonatora (8k6) :/
- Możliwość modyfikowania wszelkiej broni od Świetlówki po Blaster.
- Wreszcie ktoś pomyślał o etapie tworzenia świetlówki - od doboru urządzeń po kryształ (trochę ich jest). co oczywiście wpływa na naszą broń. (Śmierć tym co kupują świetlówkę za kasę na 7 levelu!)
- Jedi Knight już nie tytułem a Klasą!
- Stanowczo ulepszono system wielkich walk, czy to kosmicznych, powietrznych czy naziemnych.
- Podręcznik do kampanii w czasach Knights of the Old Republic się kłania!
- Wiele wiele innych drobnych zmian.

Mam nadzieje że kiedyś będzie okazja zagrać w drugą edycje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Czw 5:01, 11 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 12:30, 11 Lis 2010    Temat postu:

MSKPL napisał:
Nie wiem czy wiecie ale jeśli chodzi o SW to siedzimy w Systemowym "Średniowieczu", Gramy w pierwszą edycje a w US już trzecią będą robić! Jak zobaczyłem podręcznik do drugiej edycji - Saga Edition i poczytałem trochę o zmianach jakie tam są to stwierdzam z całą stanowczością że się na drugą edycję przerzucam.


Wiem bardzo dobrze. Powiem ci tak... Ta "pierwsza" w którą gramy, to niejako 1.5, choć niektórzy ją 2.0 określają... Choć to raczej zmodyfikowana pierwsza. Zobacz podręczniki (niektóre co wyglądają na starsze) i zobacz sobie Hana Solo. Ma np. wysoki ukradkowy atak , a nie ma ..eeee... Chyba precyzyjnego strzału.
To tylko tak gwoli ścisłości.
Ja planuję nabyć Saga Edition (2 lub 3, w zależności jak liczyć), ale jedna rzecz mnie przestrzega, ale o tym później.

Maciek. A spójrz w TW2k w jakim średniowieczu siedzimy. Gramy 1 edycję z 1984 roku(!!), choć mam dostęp zarówno do drugiej (o wiele lepszej) czy trzeciej (tu jest trochę dziwny system i nie ocenię, dopuki nie zagram) I zaraz wyjaśnię o co idzie.

DnD też gramy w 3.5e, choć 4e już jest dostępne. I gdy kupowałem podręczniki, mogłem wybrać 4e lub 3.5e. Wybrałem 3.5e. Dlaczego? Jak powyższe, będziesz miał poniżej.
Ale wpierw o zmianach.


MSKPL napisał:
Oczywiście nie na tej nocce Very Happy w przyszłości Razz Najważniejsze różnice w systemie to:

(...)
- Zmniejszona liczba Umiejętności.


Aleś antyreklamę teraz zrobił....

MSKPL napisał:
- Wreszcie ktoś się postarał o coś dla Pingwina: "Jedi Academy Training Manual" Razz


Lepszy od tego z tej edycji co gramy, którego część wisi w temacie "Jedi-co-to-kurka-jest"?

MSKPL napisał:
- Możliwość modyfikowania wszelkiej broni od Świetlówki po Blaster.


Maciek. Miałeś podawać nowości, a nie to, co jest w obu wersjach, okej? Ps. A rozdzielili to na modyfikowanie i personalizowanie?

MSKPL napisał:
- Wreszcie ktoś pomyślał o etapie tworzenia świetlówki - od doboru urządzeń po kryształ (trochę ich jest). co oczywiście wpływa na naszą broń. (Śmierć tym co kupują świetlówkę za kasę na 7 levelu!)


Tu przyznam, że własna świetlówka (3 próby i tworzenie klejnotu) w edycji 1.5 nie daje aż takich premii, jak zamieszanie z nimi związane. A zamieszania jest trochę.

MSKPL napisał:
- Stanowczo ulepszono system wielkich walk, czy to kosmicznych, powietrznych czy naziemnych.


A możesz rozwinąć?

MSKPL napisał:
- Podręcznik do kampanii w czasach Knights of the Old Republic się kłania!


A był taki oficjalny? Bo ja tylko nieoficjalny pamiętam.


I dziwnie odnoszę wrażenie, że system rozwoju przypomina WoW.... I że skupia się na akcji... Choć w sumie SW to głównie akcja, ale tu wychodzi, że wyłącznie akcja.


A teraz powiem ci dlaczego to nie do końca przejdzie.
Z tego samego powodu, co w TW2k nie gramy w wersji 2.0, choć tam tworzenie postaci poprzez "Tworzę historię postaci, nie znając jej wieku, aż nagle MG mówi "Zaczyna się wojna" i dokonuje się ostatnich wyborów rozwoju podczas wojny, jest genialne. (to mnie do systemu przekonało, gdy pierwszy raz go widziałem)
Tworzenie postaci jest niejako grą. Wybierasz ścieżkę w kryminale? Sprawdź, czy cię nie złapali i nie będziesz spędzał następnego etapu w więzieniu, albo karnej kompanii.
Genialne tworzenie postaci dla leniwych, albo tych, co tworzą postać nie pasującą do historii. Bo tworzysz od razu historię postaci wraz z postacią.
Ale zdecydowałem się na pierwszą edycję. Po pierwsze dlatego, że ją pierwszą dorwałem. A po drugie nie szukałem dalej, bo zorientowałem się, że to nie ma sensu.
Patrzyłem też na Saga Edition, gdy w Bardzie ją wystawiali.

I obie gry mają jedną wadę.

ANGIELSKI!

...

Spójrz na sesję. Ile osób korzysta z oryginalnego podręcznika, a ile z mojego tłumaczenia?
TW2k nie tłumaczyłem. I muszę siedzieć na każdym graczem i mu tłumaczyć listę umiejętności...CAŁE DWIE KARTKI A4 w sumie! Karta tworzenia postaci załatwia resztę...

A teraz wyobraź sobie, że gracze dostaną 20 kartek A4 rozwoju (szkoła, praca, obijanie się, wojsko), z wymaganiami, długością "okresu", korzyściami, itd. Całość po angielsku. Ile % z nich będzie w stanie zrobić postać samemu albo z lekką pomocą? Samo zapoznanie się z dostępnymi opcjami, to przeczytanie tych 20 kartek A4!! A to tylko lista rozwojów! Do tego wypada wiedzieć, co znaczą niektóre umiejętności...


Przyjdź kiedyś na tworzenie postaci i tylko patrz ile osób ma problem z tworzeniem karty z angielskich podręczników. Choć pewnie już to widziałeś, ale jak nie, to popatrz. Przyjrzyj się.
I teraz z każdą z tych osób musisz sam posiedzieć, wytłumaczyć mu drzewko rozwoju, umiejętności, system walki, itd.



Wydzielam do działu SW, bo to na pewno nie na EVENT, który jutro leci do magazynu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Czw 12:50, 11 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Czw 13:19, 11 Lis 2010    Temat postu:

MSKPL napisał:
- Wyrzucenie atutów klasowych i zastąpienie ich "drzewkami talentów"


Mówisz o atutach klasowych, czyli rozumiem, że to te, co się dostaje z poziomem klasy. A co się stało z tymi co się dostaje z poziomem postaci?

MSKPL napisał:
- Ujednolicenie niektórych klas, np. zamiast różnych "podklas" rycerza Jedi, mamy teraz Jedi który wybierając odpowiednie "drzewko talentów" może rozwijać się w wybranym kierunku.
- Zmniejszona liczba Umiejętności.


W jaki sposób jest to usprawnienie, proszę wytłumacz mi Smile I nie mieliśmy podklas rycerza Jedi, bo to ranga w zakonie, tylko podklasy Jedi.

MSKPL napisał:
- Wiele nowych usprawnień. Dla fanów walki dwoma jarzeniówkami mamy wreszcie odpowiednie drzewko rozwoju. ŻEGNAJCIE KARY!


A walka dwoma brońmi i oburęczność to pies? Też można było się pozbyć kar w naszym podręczniku.

Ale nie można było tego zrobić całkowicie, co jest bardzo logiczna biorąc pod uwagę, że słabsza ręka nigdy nie będzie tak dobra jak główna.

MSKPL napisał:
- Wiele nowych sposobów zabijania Razz jak choćby tzw. Manewry Specjalne


... ... ... A to już bez "specjalnych manewrów" nie można mieć fajnych wykończeń, jak poprosisz Finka to przy walce na krótki dystans sam będziesz mógł "finishera" opisać Razz

MSKPL napisał:
- Bardzo wzbogacony Arsenał! mimo to nadal zwykły ładunek wybuchowy (10k6) jest silniejszy od Termodetonatora (8k6) :/


A ja przepraszam, mało tego było?
Cały podręcznik poświęcony broni, zbrojom, pojazdom, robotom i dodatkowemu ekwipunkowi mamy przecież...

MSKPL napisał:
- Jedi Knight już nie tytułem a Klasą!


W jaki sposób to jest usprawnieniem, to jest akurat głupie, bo od początku powstania SW Rycerz Jedi, to była ranga a nie klasa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 13:26, 11 Lis 2010    Temat postu:

lordmarvelpl napisał:

MSKPL napisał:
- Wiele nowych sposobów zabijania Razz jak choćby tzw. Manewry Specjalne


... ... ... A to już bez "specjalnych manewrów" nie można mieć fajnych wykończeń, jak poprosisz Finka to przy walce na krótki dystans sam będziesz mógł "finishera" opisać Razz


To domowa reguła, ale w podręczniku jednym są zaawansowane manewry bojowe i efekty ich... No i jest tam manewr, co zwiększa (o ile mnie pamięć nie myli) obronę, ale trafienie w rany, to automatyczna śmierć.
Czy inne manewry, które trafiając w rany powodują inny efekt (od ogłuszenia, przez czasowe osłabienie, po długoterminowe osłabienie i śmierć)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Czw 13:27, 11 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 13:32, 11 Lis 2010    Temat postu:

No ja sobie zdaje sprawę że ANGIELSKI stanowi swoistą barierę dla większości graczy, Być może w najbliższej przyszłości ktoś go przetłumaczy. Przyznam że główną innowacją jaką dali to właśnie te Drzewka Talentów. Dzięki temu "JEDI" nie musi się ograniczać do bycia Guardianem czy Consulem. Może czerpać zdolności z danego drzewka i zawsze przejść w inne. Oczywiście przechodząc to nowe drzewko zaczyna od początku. To pozwala na połączenie Guardiana z Consulem i jeszcze dołożenie mu np. talentu "Form IV: Ataru" (działa podobnie do Finezji w Broni) i kilku umiejętności z Drzewka Walki Dwiema Świetlówkami. W starej edycji musiałeś kombinować z Atutami, zaś tu oprócz atutów, dostajesz co drugi level punkt talentu.

W Saga Edition jest już normalnie Oficjalny Podręcznik do KOTOR. podobnie jak do Clone Wars.

Tworzenie miecza jak tam czytałem noo to szczerze coś co im fajnie wyszło. Można się poczuć jakbyśmy byli w KOTORZE1 czy 2 i kombinowali jak tu złożyć odpowiedni miecz na nasze potrzeby. To również tyczy się modyfikowania innych Broni.

Umiejętności jest mniej bo niektóre podrzucono pod wspólną kategorię.

Czy lepsze od "Jedi-co-to-kurka-jest"? Cóż wydaje mi się lepsze od podręcznika "Power of the Jedi Sourcebook" albo bynajmniej ulepszone o dwa rozdziały pełne teorii, opisów świątyń i akademii, postaci historycznych czy co najważniejsze Zasady, Kodexy i inne takie które pingwin zwykł olewać Razz

Co do wszelkich walk "masowych" - uproszczono system na tyle by można było bez masy liczenia z wielkiej armii (którą już podliczyliśmy (hp, Atak itp.)) nagle wydzielić Batalion czy Squad (9 os.). Ponadto trochę zmodyfikowano oddziaływanie na siebie wielkich jednostek tzw. Strefy ognia. Oraz specjalnie na kampanie wojskowe Zmodyfikowano system bohaterów dowódców i dodano system AWANSU w Hiererchi Wojskowej (ps. Finek licząc twoją postać jaką masz grać na nocce wyszło mi że statystycznie to się tylko na Kaprala nadajesz Razz) który pozwala nam na coraz to większe możliwości kończąc na Wezwaniu Bombardowania Orbitalnego.

Zdziwiła mnie też waga podręcznika pojazdów w PDF. ponad 120 mb.


Hmm patrząc jaka debata powstała, odpowiem na większość pytań na nocce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Czw 13:35, 11 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Czw 13:38, 11 Lis 2010    Temat postu:

MSKPL napisał:
Czy lepsze od "Jedi-co-to-kurka-jest"? Cóż wydaje mi się lepsze od podręcznika "Power of the Jedi Sourcebook" albo bynajmniej ulepszone o dwa rozdziały pełne teorii, opisów świątyń i akademii, postaci historycznych czy co najważniejsze Zasady, Kodexy i inne takie które pingwin zwykł olewać Razz


I myślisz, że jak dostanie do przeczytania podręcznik z tymi wszystkimi fajnymi opisami i postaciami... po angielsku... to nagle mu się odmieni i zacznie się do nich stosować?

I piszę się kodeks, a nie kodex, nie zangielszczaj ;P

MSKPL napisał:
Ponadto trochę zmodyfikowano oddziaływanie na siebie wielkich jednostek tzw. Strefy ognia. Oraz specjalnie na kampanie wojskowe Zmodyfikowano system bohaterów dowódców i dodano system AWANSU w Hiererchi Wojskowej (ps. Finek licząc twoją postać jaką masz grać na nocce wyszło mi że statystycznie to się tylko na Kaprala nadajesz Razz) który pozwala nam na coraz to większe możliwości kończąc na Wezwaniu Bombardowania Orbitalnego.


A na generała by się nie nadał? Bo nie biega na czele armii?

I dlatego takie coś jest... bez sensu?

Jakbym sobie zrobił konsula Jedi, to też bym nie biegał na przedzie, tylko bym się zajmował strategią z tyłu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 14:31, 11 Lis 2010    Temat postu:

MSKPL napisał:
Być może w najbliższej przyszłości ktoś go przetłumaczy.


Ktoś?

Czyli rozumiem, że nikt nie przetłumaczy.


I ten rozwój. WoW na całego....

Umiejętności pod wspólną kategorię. Pewnie, bo przeszkadzają. Liczy się tylko walka, walka i walka... Przynajmniej takie mam odczucie po tym, co widziałem i czytam.


Cytat:
Dzięki temu "JEDI" nie musi się ograniczać do bycia Guardianem czy Consulem.


Oczywiście. W końcu w Revised nie może być kimś innym. Nie ma dziesiątek możliwości rozwoju, które zaczynają się od 4 poziomu.
Dlaczego z twojego opisu wychodzi, że są tylko 2 rodzaje Jedi? Czy zaglądałeś wogóle w podręczniki z tzw. klasami prestiżowymi?


I wybacz.. W starej kombinowałeś z atutami.. A tu nie kombinujesz z drzewkiem? Wybacz, ale to tzw. Buildy Wowowe mnie przypomina..
I coś z KOTORa w tym widzę....

Co do systemu awansu... Ciekawi mnie to... Czyli nie liczy się Roleplay, a tylko cyferki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Czw 14:34, 11 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 14:54, 11 Lis 2010    Temat postu:

Tak naprawdę wydawcom chodzi tylko o kasę. Stary produkt się znudził, tracimy klientów, wymyślimy coś nowego i zarobimy. Muszą wydać coś, co napędzi biznes, a ten zapcha im kieszenie zielonymi. Nawet jeśli nanieśli mało zmian, poprawek, ludzie to kupią. Najgorsze w takich przypadkach jest, że tak naprawdę to to samo, tylko np. w nowej szacie graficznej.

Te drzewka talentów to naprawdę śmierdzą WoWem. Ale to pewnie i tak te same atuty, tylko inaczej poukładane. Wink

Ale to taki króciutki offtop, znikam. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Naamah Beherit
Ciura Obozowa



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: południe lub północ

PostWysłany: Śro 22:13, 12 Sty 2011    Temat postu:

CMDR Blue R napisał:
I coś z KOTORa w tym widzę....


Trudno nie widzieć, zwłaszcza zaglądając do podręcznika, który ma Revan(a) na okładce i wprowadza Jedi Sentinela Wink

A tak na poważnie, to IMO lepiej prezentuje się "standard", nie Saga Edition. Może to przyzwyczajenie, a może fakt, że przy przesiadce na inny system szlag trafiłby moich graczy, którzy mają 5 tys. sprawdzonych sposobów na rozwój postaci, jak i mnie, bo jako MG musiałabym im wszystkie nowości w nieskończoność wyjaśniać, zanim się przyzwyczają. Zajmuje to średnio 75% czasu sesji, co jest przykładem sprawdzonym na DnD 4.0 (które, nota bene, nie nadaje się do niczego, no ale cóż... poszedł człek na ugodę w sprawie postaci na SW, to grać musi...).

Rozwiązaniem o wiele lepszym od nowych edycji jest popołudnie spędzone z graczami i piwem nad wspólnym liftingiem podręcznika: wyrzucenie nigdy nieużywanych umiejętności i atutów, poprawki do mechaniki, dodanie potrzebnych rzeczy itp., itd. Elementy dodane przez siebie przeważnie się pamięta, niczego nie trzeba tłumaczyć, a i rozrywka lepsza.

Co do Saga Edition, jedno jest pewne: jest lepsza od DnD 4.0 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Star Wars Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin