Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

preludia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> World of Darkness
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:31, 08 Kwi 2007    Temat postu: preludia

systemy świata mroku oferują wam storytellingowy sposób kreacji bohatera, nomen omen, jego bodaj najistotniejszą częścią są preludia.

czym dla was są preludia i jaką rolę pełnią lub pełniły w kreacji waszego bohatera, jak je zapamiętaliście i czy odegrały w grze tak ważną rolę, że pamiętacie ich każdy szczegół ?

może ktoś mógłby je np opisać w całości ?
Powrót do góry
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 22:25, 08 Kwi 2007    Temat postu:

Dla mnie preludia to wstęp do duszy bohatera, jest to etap w którym bohater stworzy każdy element postaci. Ja robie preludia, by pokazać graczowi jaka jego postać jest i co może nią wyczyniać w grze. jest to dla mnie potrzebne, Gee, może sam się wypowiesz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 10:55, 09 Kwi 2007    Temat postu:

W systemach mroku ciężej połączć (w mojej opinii) graczy w zespół. Dlatego preludia są dobrym sposobem na nakierowanie graczy tak, aby się spotkali.. No, a potem tak jak napisał RuFuS, wcielenie się w postać...

Ja nawet na SW czasami robię różnym postaciom preludium (o ile uda mi się dorwać ich przed sesją). Powoduje to, że postać nie dołącza na siłę do ekipy (miałem raz takiego gracza, co wpadł na resztę na ulicy i podażył za nimi, bo to gracz...), tylko jest to czymś uzasadnione.

Miałem 2 preludia (na 3 postacie) i co jedno to lepsze. Pierwsze było błache i banalne... Drugie było historią upadku mojej postaci (ze świata żywych) i o tym, jak została wampirem (świetna sesja dla kogoś, kto nie rozumie świata)... Co prawda MG przesadził z jedną rzeczą... Miałem zabić pewną osobę, z którą byłem zamknięty w pokoju... No to dał mi wyśrubowany test... Zdałem Very Happy... No to drugi... ZDAŁEM!! Very Happy Very Happy... I dawałby mi te testy aż do końca świata, gdyby nie to, że nie zdałem... No, ale, że nie umieliśmy wtedy robić kart postaci, to za pomocą preludium MG ustalił, co kto umie... I było fajnie (prawie na max człowieczeństwo udało mi się zachować) Very Happy

I tym sposobem karta przedstawiła to, co odgrywam, a nie to, co matematycznie wyliczę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:33, 09 Kwi 2007    Temat postu:

to, co przeczytałem powyżej jest jakby bardziej niż znajome Wink
ludzie mają naturalnie wrodzoną zdolnośc do odtwórczych zachowań.

rufus, czym jest dla mnie preludium ?

może zacznę od punktu widzenia narratora, co bardziej mi bliskie.
przede wszystkim, za pomocą preludiów staram się maksymalnie utożsamić gracza z postacią, którą będzie grał. to bardzo ważne.
zaskakujący jest przy tym fakt, że każdy gracz podczas pierwszego preludium tworzy postać, która jest prawie doskonałym przełożeniem jego własnej osobowości na świat gry. razem z lękami, fobiami i przyzwyczajeniami.
kiedyś uważałem, że to idealne rozwiązanie, bo kiedy kolejne sesje zapadają w pamięć, gracz wręcz zaczyna żyć 'nieżyciem' postaci.
dziś wiem, że to dość niebezpieczne i lepiej odciągac gracza od tego sposobu kreacji postaci, a jeśli tak już się stanie, jak najszybciej zabić ostatecznie takiego bohatera.
tłumaczyć tego nie ma zbytnio sensu, tym bardziej, że chodzi tylko o moją opinię, a nie tyradę na temat preludium.
drugą bardzo ważną dla mnie rzeczą, którą powinno w sobie zawierać preludium jest szok. totalne zaskoczenie dla gracza i postaci, które potem wpłynie na całą dalszą egzystencję bohatera.
ostatecznie, preludium to proces odosobnienia, w które nomen omen spychamy bohatera.
dla mnie jako narratora, preludium powinno splatać wątki odrębnych postaci, by mimo ich oryginalności bohaterowie mogli razem współgrać dalej. koniec końców, w preludium zawieram rzeczy elementarne, by potem każdy gracz mógł samodzielnie prowadzić umotywowaną wczesniej postać.

natomiast jako gracz, wymagam od preludiów narratora dookreślenia historii mojej postaci, ustalenia motywacji i doszlifowania cech charakterologicznych. poza tym, jako gracz nie lubię o preludium gadać, co niby ma być tym owym preludium. chcę już grać, kiedy kształtuje się moja postać, a nie opowiadać o tym, co niby gdzieś, kiedyś miało miejsce.

last, but no least, preludium waży na wszystkich późniejszych scenariuszach, zatem szkoda traktować je raczej po macoszemu.
Powrót do góry
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 21:26, 10 Maj 2007    Temat postu:

hmm...

zgadzam się- przywiązanie do postaci i przełożenie osobowości na postać.
hmm... Dla mnie też często preludia to wprowadzenie do danego systemu,a jeżeli gracze znają system to do świata który im stworzyłem w mojej chorej wyobraźni. Bo nie koniecznie stosuje zasadowy świat czyli np. Dokładne odzwierciedlenie miasta NY w wampierzu. Tylko coś na własnych zasadach, zmiana hierarchii i tym podobne szczegóły. Poza tym to lubię jak gracze pamiętają postać kolegi. Pamiętają, bo czymś się wyróżnia z tłumu. Jest nie zwykła, ekspresywna i rewolucyjna. Chyba że w tłumie postaci wyróżniających są takie zwyczajne. Co to znaczy zwyczajne, najczęściej stereotypowe. Występujące w nadmiarze tego świata. np. Żeby malkawian nie tylko robił głupie rzeczy, ale coś co jest niezwykłe i szczególne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> World of Darkness Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin