Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klimat na sesji
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Kwatera RPGowców
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy da się wprowadzić klimat który przerazi graczy
Tak
61%
 61%  [ 16 ]
Nie
7%
 7%  [ 2 ]
Nie wiem
15%
 15%  [ 4 ]
Przeżyłem coś takiego
15%
 15%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 26

Autor Wiadomość
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 0:05, 26 Mar 2010    Temat postu:

To zależy tylko od MG czy sesję poprowadzi Mroczna i Straszną, czy Lukrową ( czy jak to się pisze), Cukierkowa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 0:10, 26 Mar 2010    Temat postu:

Ej albo nie wiesz co piszesz albo piszesz głupoty. Bo w Szenwaldzie przyjdzie MG i co powie? powadzę sesje mroczną i co jest krok już? Nie bardzo klimat mroku to jest strach- prawdziwy strach- prawdziwe emocje/ efekt musi być przy odpowiednich warunkach- chyba nie grałeś w takie sesje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 0:12, 26 Mar 2010    Temat postu:

Nie nie grałem, ale uważam że jeżeli MG odegrałby wilkołaka, który goni mnie po całym mieście to trochę bym się przestraszył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 0:14, 26 Mar 2010    Temat postu:

No to ja grałem i uświadamiam Cię że nie da się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 0:30, 26 Mar 2010    Temat postu:

pingwin9314 napisał:
Nie nie grałem, ale uważam że jeżeli MG odegrałby wilkołaka, który goni mnie po całym mieście to trochę bym się przestraszył.


Ale klimat mroku, naprawdę.... Pingwin. A ty wogóle wiesz, co to klimat mroku? To nie oddech przeciwnika na plecach. To coś bardziej ulotnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 9:35, 26 Mar 2010    Temat postu:

Pingwin- zapraszam na sesje Wampira w takim razie- ale nie w żadnym Szenwaldzie ale u mnie. Mojej jaskini. Gwarantuje że to będzie coś. Tak nawiasem mówiąc. Wszędzie można stworzyć klimat. Np klimat w wielu systemach daje przebranie i rekwizyty.

Np. Stara mapa. moneta jakaś/klepsydra/replika broni. sakiewka/jakaś czapka/ marynarka- kiedy gramy kimś ważnym itp.
Zauważyłem ze raz gracz jak opisywał co robi z bronią/ i faktycznie replika za 200zł wydawała super dźwięki zatrzasku i przeładowania + naciągania było to coś. Na chwile weszliśmy w ten świat całkowicie. Dobry efekt.

A co do muzyki na sesje mam jej 12Gb do każdego systemu. To jest coś- jak przy każdej bitwie leci inny dynamiczny kawałek a przy jakiś schizach leci coś innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 14:28, 26 Mar 2010    Temat postu:

ruvus napisał:
Np. Stara mapa. moneta jakaś/klepsydra/replika broni. sakiewka/jakaś czapka/ marynarka- kiedy gramy kimś ważnym itp.
Zauważyłem ze raz gracz jak opisywał co robi z bronią/ i faktycznie replika za 200zł wydawała super dźwięki zatrzasku i przeładowania + naciągania było to coś. Na chwile weszliśmy w ten świat całkowicie. Dobry efekt.


Zgadzam się. Pamiętam sesje w Twilighta2000. Raz na sesji był kałasznikow do ASG. Do tego czapki, które gracze mieli na głowie. "Robotniczy beret" na głowie jednego z graczy od razu ułatwiał sprawę w postrzeganiu jego postaci.

No, ale to tylko detale, które (w mojej opinii) podnoszą jakość sesji najwyżej o 10-20%. Nawet świetne rekwizyty nic nie dadzą, jak MG lub gracze zawalą sprawę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 15:27, 26 Mar 2010    Temat postu:

Jasne ale jak wiesz to dział klimatu na sesji- wiec gadamy tu o wszystkich dodatkowych też czynnikach. Np. Kiedyś wziąłem papier- namoczyłem go w herbacie/kawie zbożowej i wysuszyłem - włala średniowieczny papier jak ulał- ciemny stary jakiś po podpalany. I napisałem tam kilka listów an sesje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 16:14, 26 Mar 2010    Temat postu:

To prawda. Ja osobiście kiedyś u jednego MG miałem podpalaną po brzegach kartę postaci. Świetnie wyglądało w sesji w klimacie walk... Niby detal. Nie ma znaczenia na fabularną część sesji. Ale budował klimat...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 20:25, 26 Mar 2010    Temat postu:

Uważam ze dobry MG potrafi prowadzić sesję nawet jak by nie miał rekwizytów czy odpowiedniego pomieszczenia. Ale rekwizyty także moga być przydatne, dajmy chociaż na to takie uzbrojenie, ktoś miał miecz i przyniósł, to już stanowi jakieś urozmaicenie i sesja jakoś tak szybciej się zapada w pamięci i BG się szybciej przystosowuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SKRLEVY
Przybysz



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dabrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 13:36, 28 Kwi 2010    Temat postu:

a do gościa który ma tyle do powiedzenia mam propozycje ;d zaloguj się bo z anonimem nie będe dyskutował.
Widzę że parę osób dość ciekawie się wypowiada więc odświeżę temat.
Byłem ostatnio na sesji gdzie pomijając fatalną grę mistrza Gry był jeden zasadniczy problem .
Muzyka całkowicie ale to całkowicie niedopasowana do klimatu
Co przez to rozumieć
Walka przy której leci muzyka do której można iść spać przeradza się w rozmowę dośc poważną i mroczną przy której włącza się apocaliptyca tak więc nawiązując powiem muzyka i wsyzstkie te smaczki które były wspomniane zmieniają bardzo duzo dobre ich dopasowanie potrafi czynić cuda natomiast ich brak jest tak samo fatalny w skutkach co złe dopasowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 14:15, 28 Kwi 2010    Temat postu:

SKRLEVY napisał:
a do gościa który ma tyle do powiedzenia mam propozycje ;d zaloguj się bo z anonimem nie będe dyskutował.


Wiesz... Oni mieli konta, tylko RuFuS je usunął, gdy z DKF zrobiło się forum fundacji. Zasadniczo to albo nieaktywne konta, albo teksty osób, które mają już nowe konta. W sumie sam już w wielu wypadkach nie wiem, kto to pisał. Możliwe, że autor też.

A co do muzyki.
Nie zgodzę się, że brak działa tak samo jak zła muzyka.
Postawiłbym to tak:
Najlepsza jest dobra, dopasowana muzyka
Potem jest pasująca muzyka
Następnie brak muzyki
Potem muzyka nienajlepiej dobrana
I na koniec tragicznie dobrana muzyka

Załóżmy, że będzie wygłaszana mroczna przepowiednia.
Raz gra muzyka mroczna, tajemnicza
Raz ta sama przepowiednia bez muzyki
I raz ta przepowiednia z muzyką z Benny Hilla.

Na pewno pierwsza będzie brzmiała lepiej od drugiej, a druga od trzeciej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SKRLEVY
Przybysz



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dabrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 14:56, 28 Kwi 2010    Temat postu:

no w sumie to racja
co nie zmienia faktu że mroczna muzyka w tle pozwala się lepiej wczuć w tą konkretną sytułację. Moim zdaniem sesja bez muzyki jest lekko pustawa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 15:01, 28 Kwi 2010    Temat postu:

To racja. Pełne poparcie. Muzyka (dobrze dobrana) świetnie buduje klimat. Oczywiście jak MG zawali klimat w samym prowadzeniu, to nic nie pomoże, ale masz rację, że to jeden z ważnych elementów budowania klimatu.
Choć nie zawsze da się ją puścić (np. sesje na świeżym powietrzu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 15:44, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Jestem anty na świeżym powietrzu- chyba że w lesie/na grunwaldzie gdzie nie ma aut i jakiś rozpraszaczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Kwatera RPGowców Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin