Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Sesja] Feudalism
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca
Mistrz Adopcji



Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 17:46, 30 Sty 2011    Temat postu:

Ja też popieram pomysł nowych zasad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 17:51, 30 Sty 2011    Temat postu:

Mnie to obojętne... Bo to nie zasady, a gra jest ważna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grefo
Ciura Obozowa



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:36, 30 Sty 2011    Temat postu:

Mogą być nowe zasady

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 20:17, 30 Sty 2011    Temat postu:

Dobra, widzę że większość jest za nowymi zasadami tak więc wrzucam ich listę.

1. Czas
- Jeden rok trwa 12 tur - każda tura trwa miesiąc.
- W trakcie jednej tury gracz może podjąć:
- 4 akcje dyplomatyczne (korespondencja, handel, rozkazy dla już wysłanych szpiegów)
- 4 akcje budowy
- 2 akcje "wyślij szpiega" (o ile posiada szpiegów! dalej każdy posiada tylko 2)
- Na początku każdego roku MG losuje wydarzenie obowiązujące przez cały rok (np. jakieś zjawisko astrologiczne itp.)


2. Budowanie
- Wszystkie ziemie danego wasala połączone ze sobą tworzą tzw. "Hrabstwo"
- Wszystkie ulepszenia prowincji które można wybudować mogą być budowane jako ulepszenia Hrabstwa
- Hrabstwo możemy rozwijać jak jedną prowincję.
- Ulepszenia stosowane do Hrabstwa są droższe np. System Posterunków Granicznych ([Z]: 400, [D]: 500, [R]: 250) (6 tur) stosowany jako ulepszenie Hrabstwa kosztuje [Z]: 1200 [D]: 1500 [R]: 750 (7 tur). Ale dotyczą one wszystkich prowincji Hrabstwa.

3. Zasoby.
a.) Żywność
- Żywność zbierana jest w każdej prowincji nizinnej/wyżynnej raz na 12 miesięce między 8 a 9 miesiącem
- Z każdej prowincji nizinnej/wyżynnej bazowo zbiera się wystarszająco żywności do wyżywienia 2 prowincji na cały rok. Liczba bazowa może być zmodyfikowana w granicach od
-70% do +20%
- Do liczby żywności na wyżywienie prowincji nie liczy się wyżywienie armii, każda armia będąca w stanie gotowości tj. W trakcie marszu, bądź obozowania po za kasztelem i miastami/miasteczkami właściciela. Musi zabrać ze sobą żywność minimum na okres miesiąca, liczba ta zależna jest od ilości wojska.
- Jeśli wojsko obozuje w prowincji przyjaznej, a nie ma już żywności, może otrzymać zaopatrzenie od właściciela bądź sojusznika (za uprzednim porozumieniem stron) w postaci wysłania wozów z żywnością.
- Aby prowadzić stałą kampanię wojenną w postaci ekspansji na rozległe ziemie, armie muszą zabrać ze sobą odpowiednią liczbę żywności, bądź załorzyć stały obóz warowny który traktowany jest jako centrum zaopatrzenia i może tam być dosyłana żywność która później trafi do poszczególnych armii.

b.) Ruda
- Rudę można wydobywać jedynie w Kopalniach
- Kopalnie można założyć w terenach które zawierają odpowiednie złoża kruszcu
- Złoża znajdujemy po przez wyprawy geologiczne.
- Kopalnia może ulec zawaleniu bądź wyczerpaniu.
- Prowincja Górska nie gwarantuje występowanie złoża.
- Obecne Prowincje Górskie graczy traktowane są jakby posiadały już kopalnię.
- Niektóre złoża zamiast Rudy mogą zawierać Złoto.

c.) Zaopatrzenie Wojskowe
- W miastach z rudy i drewna można wytwarzać Zaopatrzenie Wojskowe - broń, pancerze i części do machin oblężniczych. (100 rudy i 100 drewna = 100 zaopatrzenia wojskowego)
- Każda armia posiada poziom aktualnego zaopatrzenia wyrażany w procentach
- Armia która posiada mniej niż 100% zaopatrzenia podlega karą do efektywności działania w zależności od tego ile zaopatrzenia posiada.
- Armia mająca 0% Zaopatrzenia wojskowego nie może walczyć.
- Zaopatrzenie może być dostarczane w podobny sposób jak Żywność. (więcej info. patrz pkt. 3 Zasoby - a). Żywność: "armia w stanie gotowości")

4. Handel
- Handlować może każde miasteczko posiadające rynek.
- Handel z kupcami odbywać się może co miesiąc.
- Każdy gracz/npc. może raz w miesiącu handlować z innym graczem/npc.
- Powtórny Handel między danymi graczami/npckami może się odbyć w odstępach co najmniej jednej tury.
- 4 razy do roku - w miesiącach wybranych przez władcę, odbywa się w stolicy Wielki Targ na którym wasale mogą wysyłać wozy ze swoimi towarami i sami ustalać ceny za jakie ich towary mają być sprzedane. W tych samych miesiącach ma prawo odbyć się zebranie wasali.

5. Teren
- Prowincje Górskie posiadają "przejścia", przejścia zostały zaznaczone na mapie dwoma czarnymi (w miarę) równoległymi kreskami. Oznaczają one prowincje z których można na teren górski wejść, bądź z takiego terenu zejść.
- Na mapie zaznaczone zostały rzeki na tyle duże by miały konkretne znaczenie militarne, broniącemu się zapewniają bonus do obrony.
- Przygranicze ziemie nieodkryte maja wytyczone granice, po to by ułatwić przemieszczanie armii.

6. Armia
- Ilość armii jaką może mieć wasal jest równa ilości najętych dowódców + 1 (pod dowództwem wasala)
- Z każdej prowincji można podjąć bez strat w produkcji 1000-ną armie.
- za każde kolejne 500 ludzi gracz otrzymuje kary do produkcji i Zadowolenia Poddanych.
- Maksymalna liczba ludzi którą (razem z karami) można zaciągnąć to ~3000 (+\- tych co się zaczną buntować i robić rewoltę)
- Dowódcy armii należy wyznaczyć do wykonania konkretne zadanie strategiczne (np. opanuj, zniszcz, splądruj, przesuń armię do). Taktykę każdej bitwy dowódca dobiera sam.
- Wydawanie Rozkazów Dowódcy po tym jak opuścił razem z armią teren swojego pana traktuje się jako akcję dyplomatyczną!

6a. Dowódcy
- Każdy dowódca posiada 4 cechy: Dowodzenie Ofensywne, Dowodzenie Defensywne, Taktyka, Przywództwo w wartościach od 0 do 5.
- Każdy dowódca posiada specjalizację: np. Odkrywca, Niszczyciel Twierdz, Błyskotliwy Taktyk, Specjalista od strategiczno-taktycznego URAAA bez opamiętania. itp.

7. Król i Wasal
- Zarówno Król jak i Wasal posiadają 8 cech:
- Dowodzenie Ofensywne -
- Dowodzenie Defensywne - bonus do obrony, trzymanie szyku etc.
- Taktyka - bonus do manewrów, pomagają zmniejszyć straty i zwiększają skuteczność oddziałów
- Przywództwo - bonus do Morale, przydatne w morale check'ach i przy testach lojalności najemników (gdy im się rozkarze walczyć z rodakami np.)
- Pobożność - Zwiększa lojalność poddanych oraz przychylność duchowieństwa.
- Zarządzanie - Daje bonus w trakcie produkcji, budowania i zbierania zasobów.
- Honor - Odpowiada za to jak postrzegani jesteśmy przez rycerstwo oraz zmniejsza ryzyko buntu.
- Intryga - Bonus przy akcjach szpiegowskich

- Na cztery ostatnie cechy gracze rozdysponują 12 punktów i podeślą je do MG. (o cechy "wojskowe" pytałem graczy już wcześniej tak więc mam już je spisane.)
- Cztery ostatnie cechy są Tajne dla innych graczy, chyba że jeden drugiemu je wyjawi.

8. Religia
- Stolica Chrześcijaństwa - Stolica "Żółtego"
- Eventy związane z Religią i Duchowieństwem mają "zwiększoną częstotliwość" występowanie

9. Dyplomacja
- Kanclerz raz w roku dostaje ogólny zarys stosunków dyplomatycznych - jak was inni widzą.
- Aby reputacja królestwa nie ucierpiała w oczach innych krajów gdy wypowiadana jest wojna, wypada mieć Casus Belli przeciwko narodowi z którym chcemy wojny.


10. Mapa.
[link widoczny dla zalogowanych]
LINK->[link widoczny dla zalogowanych]


Nooo to chyba wszystkie zmiany. Reszta wyjdzie w praniu. Co do waszych Armii.
Po Skończonej Naradzie dostaniecie listę posiadanych surowców i ulepszeń.

Jeśli są jakieś pytania, bądź wnioski o Zdanie itd. Pisać tutaj bądź na GG


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Nie 21:47, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 20:25, 30 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
3. Zasoby.
a.) Żywność
- Żywność zbierana jest w każdej prowincji nizinnej/wyżynnej raz na 12 miesięce między 8 a 9 miesiącem
- Z każdej prowincji bazowo zbiera się wystarszająco żywności do wyżywienia 1,5 prowincji na cały rok. Liczba bazowa może być zmodyfikowana w granicach od
-70% do +20%
- Do liczby żywności na wyżywienie prowincji nie liczy się wyży wienie armii, każda armia będąca w stanie gotowości tj. W trakcie marszu, bądź obozowania po za kasztelem i miastami/miasteczkami właściciela. Musi zabrać ze sobą żywność minimum na okres miesiąca, liczba ta zależna jest od ilości wojska.
- Jeśli wojsko obozuje z prowincji przyjaznej, a nie ma już żywności, może otrzymać zaopatrzenie od właściciela bądź sojusznika (za uprzednim porozumieniem stron) w postaci wysłania wozów z żywnością.
- Aby prowadzić stałą kampanię wojenną w postaci ekspansji na rozległe ziemie, armie muszą zabrać ze sobą odpowiednią liczbę żywności, bądź załorzyć stały obóz warowny który traktowany jest jako centrum zaopatrzenia i może tam być dosyłana żywność która później trafi do poszczególnych armii.


Dobra... I co podwyższa tą produkcję? Wciąż są sadownictwa? Ile zżera armia? Ile jest ulepszeń zwiększających konsumpcję.
Bo ciągle mi wychodzi, że nie opłaca się zbierać żywności.
Podaj mi te cyferki. Chcę policzyć, jak stoimy z żywnością.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Nie 20:26, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 20:36, 30 Sty 2011    Temat postu:

1. Nie sadownictwa nie ma, % zwiększają i zmniejszają eventy, oraz technologia opracowywana przez kraj. (Trójpolówki, dwupolówki ect.) w tym wypadku bonus jaki daje cecha zarządzanie nie daje premii gdyż natura odpowiada za to jak wam np. pole obrodzi.
2. Jedna prowincja na rok potrzebuje 480 żywności.
3. Jedna prowincja NIZINNA/WYŻYNNA generuje raz na rok bazowo 720 żywności.
4. Armia "Zżera": 1 żywności na każde 100 ludzi w przeciągu miesiąca, czyli np. Armia 1000-czna zjada 120 żywności w rok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Nie 20:37, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 20:48, 30 Sty 2011    Temat postu:

MSKPL napisał:
3. Zasoby.
a.) Żywność
- Żywność zbierana jest w każdej prowincji nizinnej/wyżynnej raz na 12 miesięce między 8 a 9 miesiącem


To my tylko z upraw żyjemy? A jakieś bydło, trzoda, łowiecki Smile ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 20:51, 30 Sty 2011    Temat postu:

Damex, jak chcesz z małego pastwiska wyżywić armię? ta żywność jest "dodatkiem" do tej którą "zżera" prowincja.

To prawda że Hodowla MASOWA też jest jakoś tam opłacalna ale o tym trzeba było by pomyśleć w sposób "Jedno albo Drugie" Wolałem to zrobić tak żeby HANDEL żywnością miał jakiś sens.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Nie 20:56, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 21:19, 30 Sty 2011    Temat postu:

MSKPL napisał:
1. Nie sadownictwa nie ma, % zwiększają i zmniejszają eventy, oraz technologia opracowywana przez kraj. (Trójpolówki, dwupolówki ect.) w tym wypadku bonus jaki daje cecha zarządzanie nie daje premii gdyż natura odpowiada za to jak wam np. pole obrodzi.
2. Jedna prowincja na rok potrzebuje 480 żywności.
3. Jedna prowincja NIZINNA/WYŻYNNA generuje raz na rok bazowo 720 żywności.
4. Armia "Zżera": 1 żywności na każde 100 ludzi w przeciągu miesiąca, czyli np. Armia 1000-czna zjada 120 żywności w rok.


Czekaj, czekaj. Czy dobrze rozumiem..

Ta żywność na 1,5 prowincji to tylko generuje prowincja rolnicza?
Bo napisałeś z Każdej, a z tego wynika, że tylko nizinna/wyżynna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Nie 21:20, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 21:22, 30 Sty 2011    Temat postu:

Już poprawiłem spokojnie, GENERUJĄ TYLKO WYŻYNNE/NIZINNE. Żywności nie generują Góry i Lasy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 21:28, 30 Sty 2011    Temat postu:

To teraz.... Jaka jest liczba prowincji na mapie, ile cała mapa generuje żywności?
Czyli ile prowincji i ile armii na całą mapę może być?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 21:30, 30 Sty 2011    Temat postu:

Hmmmm.....mi wyszło, że wymieramy z głodu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 21:31, 30 Sty 2011    Temat postu:

A mnie wyszło, że cała mapa wymiera z głodu.
I Maciek już poprawia... I mnie to, co poprawi pasuje....
Jako kraj niezbyt rolniczy musimy lekko importować żywność....
Utrzymamy 26 prowincji...

Tak więc plan wojenny, to zająć A-I Very Happy Przed zbiorami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Nie 21:32, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 21:43, 30 Sty 2011    Temat postu:

Więc tak, policzyłem jeszcze raz i wychodzi mi że zmienić trzeba żywność na "2" z "1,5" prowincji. To pozwoli się każdemu krajowi wyżywić (oczywiście z handlem) i jeszcze na armie zostanie.

Macie koniec Stycznia o ile pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Nie 21:44, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 21:45, 30 Sty 2011    Temat postu:

Prawie każdemu Very Happy My będziemy musieli importować... Ale to logiczne.

Mnie pasuje wersja 2.0....
Z oczywiście zwiększaniem produkcji trójpolówką i zużycia przez większe miasta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Następny
Strona 17 z 19

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin