Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Narody] Ziemskie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 22:14, 24 Gru 2010    Temat postu:

A po Polsku? Zgubiłem się tym przyporządkowaniu do technologii

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Owca
Mistrz Adopcji



Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 22:25, 24 Gru 2010    Temat postu:

Pingwin mógłbyś pisać tak żebym rozumiał ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Pią 22:55, 24 Gru 2010    Temat postu:

Sorry,a le wydawąło mi się ze jest dobzre napisane

Ilość religię będzie tyle co państw, a każda religia przporządkowana do jednej technologii np. chrześcijaństwo pod technologią mistycyzmu, islam pod technologią ,,Ceremonie Pogrzebowe". Gdy inny kraj odkryje nowe badanie które powinno dać religię, a kraj posiada już ,,święte miasto" (miasto takie jak Jerozolima dla Chrześcijan, bądź Mekka dla Islamistów) nie dostaje on kolejnej religii. Religia ta czeka na kraj który nie posiada jeszcze ,,świętego miasta". Gracze oczywiście decydują, jaką religię dają jako państwową (państwowa +1[dodatkowy] do zadowolenia na miasta wyznające tą religię), można zrobić tak że mamy święte miasto z Islamem, lecz przyjmujemy od innego kraju jako religię państwową konfucjanizm. Gdy zostanie wybudowany Pałac Apostolski powiedzmy dal taoistów, to każde miasto posiadające świątynie tej religii dostaje +2 produkty...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 23:59, 24 Gru 2010    Temat postu:

religia dająca produkty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 0:03, 25 Gru 2010    Temat postu:

Chyba prędzej zadowolenie... albo dobra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 0:17, 25 Gru 2010    Temat postu:

pingwin9314 napisał:
np. chrześcijaństwo pod technologią mistycyzmu, islam pod technologią ,,Ceremonie Pogrzebowe"


Pingwin:
1.Chrześcijaństwo było przed islamem.
2.Na mój gust braknie ci technologi które można "podciągnąć do odkrycia religii".
3.Popieram przedmówce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 2:17, 25 Gru 2010    Temat postu:

To był tylko przykład, doliczyłem się 6 które można podciągnąć, a więc niech będą dobra...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 2:21, 25 Gru 2010    Temat postu:

Pingwin, tak czytam, czytam ten temat... Pomyślałem że i ja się wypowiem chodź nie gram, podobnie jak Bienio. Tak więc pierw taka mała rada w postaci przydatnych praw Murphy'ego:

26# Przynajmniej jeden gracz zna reguły lepiej od ciebie.
27# To, że to twoje własne reguły. wcale nie wpływa na powyższe prawo.

A teraz większa...

Popatrz przez chwilę na Feudalizm.
Nie przyciąga świetną grafiką średniowiecznych zamków,
nie przyciąga przepięknymi dialogami w starej mowie,
nie przyciąga krwawymi scenami na polach bitewnych,
nie mówiąc już o tym że na pewno nie przyciąga efektami zawrotnej prędkości cwałującego konia...

Jak to powiedział Bienio: "To jest gra na myślenie", tak więc Feudalizm przyciąga przede wszystkim znacznym realizmem i złożonością (bynajmniej ja tak sądzę).
Nie wiem czy wiesz,ale do zrobienia wersji alpha Feudalizmu musiałem sobie wygrzebać z szuflady kilka różnych gier takich jak:
Europa Universalis 1 i 2, Mroczne wieki, Medieval: Total War 1 i 2, Imperial Glory, Lords of the Realm II czy nawet Defender of the Crown! Następnie wybrać z nich najlepsze smaczki i zlepić je razem, a potem co chwila przyprawiać o nowe zmiany które nie tylko ten realizm zwiększają ale i zapobiegają przylgnięci do Feudalizmu prawa Murphy'ego nr. 48a, znanego jako Prawo pierwszej rozgrywki:
"Każda pierwsza rozgrywka w grze, w którą zagrasz z nieznającymi jej graczami. będzie najlepsza. Każda następna będzie nędzna."

Teraz spójrz na siebie i twoje "narody" które nawet się nie zaczęły a ty już kombinujesz. Nie wiem czy Finek dał ci jakieś materiały czy nie ale jeśli tak to chyba ich nie używasz.
Dlatego przyjmij radę, zanim zaczniesz mieszać jeszcze bardziej sięgnij do Cywilizacji I i II z nich wybierz takie rzeczy jak teren, budynki i technologia. Potem przejdź do III i IV, (ew. do V) i spróbuj uaktualnić to co zaczerpnąłeś z wcześniejszych.
Patrząc na to że zabrałeś się od razu do CivIV i to jeszcze do jej największego błędu - Religii, wnioskuję że nie grałeś w żadną inną grę z tej serii. Świadczy to też, że tak naprawdę nie masz pojęcia o Cywilizacji...

Taka jest moja opinia.

Grałem we wszystkie gry tej serii a nawet miał okazje grać w jej liczne "kuzynostwo" takie jak Master of Magic, Master of Orion czy Colonization, A mimo to nie łapie w pełni wszystkich zależności, zasad czy opisów i często sięgam w trakcie gry do "civilopedii"*, zwykle angielskiej bo niektóre spolszczenia przekłamują co nieco. (* - nazwa "pedii" oczywiście zależy od gry, na przykład w Narodach Fantasy zaglądamy do jedynej liczącej się na świecie "Fantastycznie Innowacyjnej Narodowej Encyklopedii Krasnoludów" w skrócie... eee... No chyba sam rozkminisz Very Happy (PS. Proszę się za skrót nie obrażać przypadkiem, nie chciałem tym urazić Very Happy )
Przez to wiem jedno: To że się grało w taką grę jak Cywilizacja, nie znaczy że umie się w nią grać, a co dopiero ogarnąć tak złożoną wbrew pozorom grę. (tyczy się to też innych gier, i odnosi się do ogółu graczy nie do konkretnej osoby - żeby nie było)

Ciekawi mnie czy w CivIV stosowałeś opcje automatycznego rozwoju by się zbytnio nie męczyć z miastami i polityką wewnętrzną? Ale to już tak z czystej ciekawości pytanie.

Chcę przez to wszystko powiedzieć że moje obawy co do przyszłości tej forumowej gry rosną z każdym twoim postem w stylu "świątynia - produkt +2" mimo iż się nawet nie zaczęła.
Wydaje mi się że chcesz na siłę zrobić swoje zasady do gry, którą co prawda przenosisz na formę forumową. Ale do gry która już zasady ma! I to dobre zasady, bo gdyby takich nie miała nie doczekała by się tylu fanów, 4 kontynuacji, z 10 dodatków i przeróżnych "kuzynów" o tym samym silniku ale innym klimacie. Tak więc zamiast kombinować pierw PRZEWERTUJ CIVILOPEDIE!! Najlepiej wszystkich części. Potem bierz się za dodawanie nowych jednostek, technologii i budynków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Sob 3:13, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 2:38, 25 Gru 2010    Temat postu:

Maciek. Spokojnie. A kto zabrania coś dodawać?


Czyli dobrze rozumiem... Opracujemy technologię... Przy niej jest religia i święte miejsce... I jak np. wyznajemy Islam, to możemy opracować Mekkę, która daje nam jakiś zysk, tak? I jak my zbudujemy Mekkę, to nikt inny jej już nie może, ale jednocześnie MUSIMY już wyznawać Islam?


Pingwin. Rada. Jeżeli świątynia i religia ma coś dawać, to albo zmniejszać niezadowolenie (bo ludzi odciąga od tego, aby myśleli, jak to my jesteśmy niedobrzy), albo zwiększa kulturę... Tylko tego parametru u mnie nie ma... (U mnie = Narody, które ci dałem)...

Nie wiem, jak jest z ustrojami. Mam nadzieję, że w IV nie jest tak jak w V, gdzie ustrój, to... po prostu premia...
I ja naraz miałem Republikę, Oligarchię, Komunizm... I chyba coś a'la Bizancjum, że niby Bóg rządzi ze mną.... NARAZ!

Maciek. Nie krytykuj tak Pingwina... Dostał materiały ode mnie i chce je rozwinąć. Niech rozwinie! Może zrobi grę bardziej na rozwój kultury?
Przecież gadanie na temat jest oznaką zainteresowania.

Ja uważam, to za zły pomysł... O ile nie wprowadzamy parametru kultura... Chyba on był w CIV4... Ale to ktoś, kto grał musi się wypowiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 3:02, 25 Gru 2010    Temat postu:

Finku, Ja nie chce Pingwina krytykować, chcę mu dać dobrą radę, może trochę ostrą. Ale to chyba ze względu na przywiązanie do serii Very Happy
Ja nie mówię żeby nie rozwijał, chodzi mi o to by zanim zacznie rozwijać spróbował opanować podstawę - z czego wynika produkcja, dobra itd. Żeby sobie ułatwić tworzenie. Dlatego napisałem by przewertował civilopedię i zagrał w starsze części.
Bo siedząc tylko w jednej grze może ominąć coś co było w starszych wersjach a było lepsze - np. Kupcy.

Chcę też pingwinowi uświadomić że podjęcie się prowadzenia takiej gdy to nie jest łatwa sprawa, i przez to podzielam obawy Bienia że gracze się zaangażują, poświęcą czas a tu nagle się okaże że pingwin nie dał rady np. z robieniem tur, które nie mniej niż 3 godziny przy tylu nacjach co napisał nie zajmie. Dlatego właśnie napisałem dużymi literami by tą Civilopedie przewertował, by zapoznał się z tematem całkowicie żeby potem nie było że nie wiedział w co się pakuje...

Grałem w CivIV i tak, była tam kultura - zwiększając ją zwiększałeś też teren wpływów miasta, jedna z opcji zwycięstwa. Zaś ustrój był troszkę pomieszany z całą polityką wewnętrzną - wszystko było komponowane za pomocą kilku opcji o ile pamiętam. Wolność Słowa, System Kastowy, Wasalstwo i takie tam opcje.

PS. <jak pisałeś swój post, ja edytowałem ten wyżej Very Happy>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Sob 3:08, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 9:24, 25 Gru 2010    Temat postu:

Grałem w CiV 1 i 2 nie grałem tylko w 3. A w civilizopedii siedziałem już troszkę i pytam graczy cz chcą, taką rzecz jak religia, kultury na pewno nie wprowadzę bo jest to tyle liczenia, tyle nowych budynków, że nikt by się nie połapał.

Nie Finku, wy wybieracie religie,jaka może być wasza religią państwową, możecie nawet nie mieć religii państwowe a mieć w miastach 2 różne religie.

Ja nie chcę edytować, całej gry Finka, chciałem dorzucić 2 rzecz które powinny być w wersji realistycznej czyli:
-Religia
-I wy preferowanie każdej cywilizacji w czymś (1 jednostka, 1 budynek, 2 atuty premiowe)

Ale jest to decyzja graczy czy mam to wprowadzać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 10:34, 25 Gru 2010    Temat postu:

@Maciek.
A wiele doedytowałeś. Nie widziałem tylko F.I.N.E.K.

pingwin9314 napisał:
Ja nie chcę edytować, całej gry Finka, chciałem dorzucić 2 rzecz które powinny być w wersji realistycznej czyli:
-Religia
-I wy preferowanie każdej cywilizacji w czymś (1 jednostka, 1 budynek, 2 atuty premiowe)


1. To prawda. Religii nie ma u mnie, jest tylko uproszczenie w stylu "Świątynia", co działa tylko na 1 rasę (i jak np. Orkowie podbiją Edar-Korav, to im ta świątynia nie da premii, bo to świątynia Moradina)... A opierałem się na CIV1, gdzie nie było kultury. Poza tym nie miałem pomysłu na rozwój kultury, a ten z CIV5 mi średnio się podoba... Zwłaszcza, że trzeba by rozwinąć wówczas "fantastyczne" premie.

2. Premie.... Znaczy, jak chcesz dodać, coś, co jest?

Nie wiem, czy zapisałeś sobie, ale ci podam coś, co było na początku gry w Narody Fantasy podane:

Cytat:
Elfy - Enthordia
Wytrzymałość jednostek +1 kontra ataki strzeleckie/magia
Nie dostają kary za poruszanie się w lesie, kara za dżunglę zmniejszona o połowe
Jednostki cywilne mają atak zwiększony o 1
Ataki dystansowe zwiększone o 1


Specjalna jednostka:
Druidzi Obad-Hai- zastępują druidów. Miasto z druidami może korzystać z sąsiednich pól, jakby były poddane Irygacji, nawet, jeżeli te są jeszcze zalesione.

Specjalna budowla:
Gaj Drzewców - Gaj jest pełen drzewców, które bronią elfów przed napaścią nieprzyjaciół, wymaga Kultu Ehlonny


Jak widać jest budynek, jest jednostka... Są premie...
Krasnoludy to już nawet specjalną jednostkę stawiają.



Cytat:
(...) kultury na pewno nie wprowadzę bo jest to tyle liczenia, tyle nowych budynków, że nikt by się nie połapał.


E'tam nie połapał... Przecież to tylko dodatkowe sumowanie... Owszem. Trochę spowolni grę, ale nieznacznie.



A propos religii...
Znaczy my w starożytności już wybieramy religię i nie trzeba jej opracowywać? Zgubiłem się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Sob 10:37, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 12:51, 25 Gru 2010    Temat postu:

A o tych atutach zapomniałem...

nieee... Gdy zbadacie technologię która daje religię, dostajecie nowa religię, a jesli przed tym w waszym kraju pojawili sie misjonarze innej religii wy wybieracie jaka chcecie mieć państwowa... Możecie wybrać że nie bierzecie w ogóle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 12:57, 25 Gru 2010    Temat postu:

No, ale co w sprawie tych cudów religijnych, co wspominałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 13:35, 25 Gru 2010    Temat postu:

To były przykłady miast tylko... A jeśli chcecie możemy dać, dodatkową rzecz poza świątynią, która jest droższa i to ona daje kasę za każde miasto. Np. Bazylika narodzenia pańskiego, bądź Tadż Mahal lub też świątynia Konfucjusza... Powiedzmy takie budynki po 100 produktów, lecz dają potem na każde miasto + 1 kasy a w świętym mieście (miejsce powstania religii) dodają +1 do zadowolenia, a Pałac apostolski będzie dawać + 1 zadowolenia w miastach wyznających religię Pałacu Apostolskiego, dodawać będzie także rozmowy między wyznającymi tą religię, decydować będą o wojnie i pokoju, a potem w okresie Nowej Ery jedna osoba będzie mogła zbudować ONZ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin