Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Narody] Ziemskie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 14:05, 25 Gru 2010    Temat postu:

No... W końcu od dawna ONZ to był Cud świata... I w głosowaniu nad zwycięstwem dyplomatycznym dawał 2 głosy. A w jedynce dawał możliwość, że zawsze dało się podpisać pokój z innymi.... Po prostu go dyplomatycznie przeforsować.

Ale co ma ONZ do religii o których gadamy? To równie dobrze o Projekcie Manhatan mogłeś wyskoczyć Very Happy Bliższy religii. Przynajmniej Apokalipsa jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Sob 14:05, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 15:54, 25 Gru 2010    Temat postu:

W nowej erze Pałac Apostolski traci swoje właściwości, zastępuje go ONZ... Dla tego o tym wspomniałem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lordmarvelpl
Zabójca



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 16:16, 25 Gru 2010    Temat postu:

pingwin9314 napisał:
W nowej erze Pałac Apostolski traci swoje właściwości, zastępuje go ONZ... Dla tego o tym wspomniałem...



Hę? Przecież to budynki z dwóch różnych dziedzin... jak może jedno zastępować drugie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 18:19, 25 Gru 2010    Temat postu:

Ja chyba rozumiem o co chodzi... Ale to jest sprzeczne z zasadą gry...

Bo rozumiem, że chodzi ci o to, że np. Arabowie nie odeszli od religii jako głównej, ale Katolicka Europa tak, zajmując się dyplomacją, więc dlatego ONZ zastępuje Pałac Apostolski?

Jeżeli tak, to Pingwin, gwałcisz podstawową zasadę gry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 20:02, 25 Gru 2010    Temat postu:

Chyba wiem o co pingwinowi chodzi... W CivIV Pałac Apostolski wymagał posiadania Teologii i Religi Państwowej w mieście, ale jego efekty: Głosowanie religijne, zwiększenie szans na pojawienie się "wielkiego proroka", "punkty" (nie wiem jak to nazwać) do zwycięstwa Dyplomatycznego anulowało odkrycie Mediów Masowych (Mass Media). Zaś odkrycie Mediów Masowych jest wymagane do postawienia ONZ. Przez co można wnioskować że to co dawał pałac apostolski - możliwość głosowania religijnego, zastępuje ONZ - głosowaniem dyplomatycznym.

Po za tym Pingwin...
Gdybyś czytał Civilopedię a to widać że nie czytałeś, wiedział byś że pałac apostolski nie jest związany (w grze) z żadną religią, i nie jest traktowany jako cud religijny, tylko cud światowy. Nie daje też żadnych bonusów po za 4 punktami kultury... Taj Mahal tak samo, daje aż 10 punktów kultury, zwiększa szansę na wielkiego artystę, rozpoczyna złotą erę i potrzebuje NACJONALIZMU! do wybudowania. A do tego od początku kawał drogi... Każda religia ma po jednym cudzie, i można go wybudować tylko w świętym mieście:

Buddyzm - Świątynia Mahabodhi (The Mahabodhi) - potrzebna Medytacja
Chrześcijaństwo - Bazylika narodzenia pańskiego (The Church of the Nativity) - potrzebna Teologia
Konfucjanizm - Świątynia Konfucjusza (The Kong Miao) - potrzeba Kodeks Prawa
Hinduizm - Świątynia Kashi Wishwanath (The Kashi Wishwanath) - potrzeba Politeizm
Islam - Masjid Al-Haram (The Masjid Al-Haram) - potrzeba Prawo Boże ( Divine Right)
Judaizm - Świątynia Salomona (The Temple of Solomon) - potrzeba Monoteizm
Taoizm - Dai Miao (The Dai Miao) - potrzeba Filozofia

(powyższe religie zaczerpnięte z Civilopedii CivIV)

Pragnę przypomnieć Pingwinowi że w CivIV to właśnie KULTURĘ najbardziej rozwija RELIGIA. Wywalając Kulturę... Rozwalasz cały system Religii wprowadzony w Civilkę co zapewne opóźni start gry...

Co do tego kombinowania jakie bonusy dają cudy religijne... Po co kombinować skoro to już jest? Każdy cud religijny daje: +1 złota za każde miasto z daną religią, +4 punkty kultury, zwiększenie szans na pojawienie się wielkiego proroka, oraz może zamienić 3 wybranych mieszkańców w kapłanów.

Co do kosztów budowy... z tego co czytam w Civilopedii IV, cuda religijne nie potrzebowały "młotków", pałac apostolski wymaga 400 "młotków", zaś Taj Mahal aż 700.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Sob 20:14, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 20:30, 25 Gru 2010    Temat postu:

Bardziej chodziło mi o to, że władza Pałacu apostolskiego jest do pewnego czasu, potem kraje zaczynają ze sobą współpracować i wzniesiony zostaje ONZ, w tym momencie Pałac Apostolski traci jakąkolwiek władze...

To wasza decyzja czy wprowadzamy religię, czy tylko dajemy świątynie i dajemy sobie spokój z religiami...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damex95
Łowca Czarownic



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Sob 20:45, 25 Gru 2010    Temat postu:

Pingwin: Bawisz się w takie ulepszenia, to może od razu zagrajmy w wersje z Civ 4 a nie Civ 1, bo ulepszanie czegoś na siłę zniszczy całą grę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 20:52, 25 Gru 2010    Temat postu:

Zgodzę się z Damexem... Ja grę robiłem w oparciu o CIV1... Jedynie drzewko technologiczne oparłem o CIV5, bo w CIV1 jest parę ogromnych nieścisłości w drzewku.... I w sumie robiłem miks CIV1 i CIV5 w drzewku.

Pingwin... Jeżeli chcesz dodać kulturę i religie - ja jestem ZA. Ale wtedy nie rób tego na mechanice wzorującej się na CIV1, bo za dużo sprzeczności się robi.
Oprzyj wtedy całkowicie mechanikę, produkcję w miastach o CIV4.
Zostaw tylko obrazki (mapkę)...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Sob 20:54, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Sob 22:34, 25 Gru 2010    Temat postu:

Mam ochotę, ale jednak zrobimy na mechanice CiVa 1 będzie spokojniej i bardziej przejrzyście. Jeśli spodoba wam się i po zakończeniu tej gry będziecie chcieli grać dalej to będę mógł zrobić na mechanice CiV4 znam ta grę akurat dość dobrze, a ile cudów będzie.... Very Happy
A więc wybierzcie sobie jaka religia będzie w budowanych świątyniach(zrobię to co Finek, czyli to że krasnale czczą Moradina itd.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 23:54, 25 Gru 2010    Temat postu:

Pingwiniasty, ja proponuje inaczej: Skorzystaj z listy religii z IV i zastosuj tylko te badania, czyli zanim wybiorą religię będzie zapewne świątynia pogańska, zaś np. jeśli zbadają Politeizm lub jakieś inne badanie jakie tam dasz, mają dostęp do Hinduizmu, coś jak dostęp do Ustroju po zbadaniu danego badania.

Przykłady z CivIV.
Buddyzm - potrzebna Medytacja
Chrześcijaństwo - potrzebna Teologia
Konfucjanizm - potrzeba Kodeks Prawa
Hinduizm - potrzeba Politeizm
Islam - potrzeba Prawo Boże (Divine Right)
Judaizm - potrzeba Monoteizm
Taoizm - potrzeba Filozofia

Oczywiście to wasza decyzja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 0:27, 26 Gru 2010    Temat postu:

Już to mówiłeś Maciek Razz
Ale co by zmieniała świątynia Chrześcijańska wobec Pogańskiej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 0:41, 26 Gru 2010    Temat postu:

A co by dało to że sobie religię wybieracie? Mi chodziło raczej o zachowanie realizmu, chodź religia mogła być użyteczna przy "świętych wojnach" bądź też zmieniać nastawienie innych narodów względem graczy bo np. mają inna religię niż oni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Nie 8:28, 26 Gru 2010    Temat postu:

To co mam zrobić całe drzewko badań z CiV, czy grę oprzeć o jego mechanikę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 10:11, 26 Gru 2010    Temat postu:

pingwin9314 napisał:
To co mam zrobić całe drzewko badań z CiV, czy grę oprzeć o jego mechanikę?


To co ci dałem drzewko to miks CIV1 i Civ5... A raczej takie ułożenie drzewka z CIV5, aby pasowało do mechaniki CIV1. Ale kilka technologii z CIV1 zostało. Np. Prawo... Gdy w CIV5 sąd ląduje pod.......................... matematyką Shocked

Ale nie da się ściśle przenieść mechaniki CIV5, bo są technologie, co tylko kulturę dają.
A i w CIV1 były pewne nieścisłości.... Ja np. do około 1850 roku NASZEGO ROZWOJU ZIEMSKIEGO.... obyłem się bez koła....

Ale to już twoja gra i tobie zostawiam Very Happy
Może być nawet drzewko z CIV4, jak ci się ono podoba.
W końcu to twoja gra Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Nie 10:17, 26 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Nie 11:53, 26 Gru 2010    Temat postu:

Dobrze więc zrobię grę oparta o Civilization IV , razem z całymi wpływami kulturowymi itd. startujemy jutro, dziś będę siedział ,,troszkę" nad tym...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Sesje forumowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin